Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Bureauet er fusioneret med sit web-bureau. Det kostede i 2008, men giver en postiv effekt i 2009.

Et lille fald i bruttoavancen og et 0-resultat på bundlinjen. Således endte 2008 for Masters efter, at tallene for reklamebureauet og webbureauet Webmasters er lagt sammen.

Men 0-resultatet reelt et fald på næsten 100 pct., så det er ikke et regnskabsresultat, der er værd at prale med. Det er desuden først og fremmest reklamebureauet, der har trukket ned. Her gik man fra et overskud i 2007 på 1,5 mio. til et underskud på 300.000 kr.

Til gengæld er året startet godt fortæller direktør Marianne Hjaltelin.

“Vi tog et skrald sidste år med forberedelsen af fusionen. Desuden mærkede vi i sidste kvartal også de strammere tider. Men nu høster vi frugterne af fusionen og grundideen om at integrere online og traditionel kommunikation. vi har vundet nye kunder, og har haft et fint 1. kvartal”, siger Marianne Hjaltelin.

Nøgletal for Masters

  • Bruttoavance 13,1 mio. kr. -3 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 595.455 kr. -11,8 pct.
  • Lønandel 78 (66)
  • Resultat af primær drift 0,025 mio. kr. -98,6 pct.

    Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club