Matas rykker tættere på sine 1,6 mio. medlemmer.
Club Matas har manifesteret sig som en af landets absolut største og aktive kundeklubber, der også har tiltrukket 20 eksterne partnere. Og nu insourcer Matas alle kundeklub-aktiviteterne, hvilket betyder et farvel til et af landets største bureauer; Wunderman.
”Vores samarbejde med Wunderman har varet i seks år og været supergodt. Bureauet har en stor aktie i Club Matas’ succes, og jeg vil klart anbefale dem,” siger Anne Lene Hamann, der er marketingdirektør i Matas.
Hun understreger, at beslutningen ikke er truffet som et fravalg af bureauet – for netop succesen er reelt begrundelsen for, at kundeklubben flytter helt og aldeles tilbage hos kæden.
”Club Matas fylder meget strategisk og taktisk hos Matas. Det samme gælder arbejdsfunktionerne. Vi bruger i forvejen mange ressourcer på Club Matas, og af disse grunde giver det god mening at gøre klubben til en integreret del af Matas,” siger Anne Lene Hamann.
Insourcingen af Club Matas er – takket være størrelsen og kompleksiteten – ikke nogen beskeden opgave.
”Vi har i forvejen stået for al indhold, al content, og har dygtige nøglepersoner siddende. Vi har allerede ansat en IT-arkitekt, men vi står foran at skulle føje yderligere kompetencer til – en kombination af IT, hvor vi udvider med et nyt team, og marketing, hvor vi søger flere nye medarbejdere,” siger Anne Lene Hamann og tilføjer:
”I det gode samarbejdes ånd vil Wunderman hjælpe os i denne proces, så der ikke er nogen ko på isen. Det bliver en rejse, hvor vi i stigende grad kommer til at tage over, indtil udgangen af januar, hvor samarbejdet med Wunderman stopper.”
Hos Wunderman siger adm. direktør Jan Werner:
”Jeg ville da hellere have haft 10 år med Matas, for det er en spændende og ambitiøs kunde med dygtige folk – men når det ikke kan være anderledes, så glæder jeg mig oprigtigt over 6 års frugtbart samarbejde og ønsker Matas alt det bedste.”
Om tiden frem til samarbejdets afslutning lyder det:
”Vi vil helt frem den 31. januar, til midnat, levere alt dét, Matas har brug for. Herefter vil vores øvrige kunder få gavn af de medarbejdere, som før har været beskæftiget med Club Matas.”
Markedsføringen af kundeklubben har Matas selv udviklet og eksekveret – med bistand fra Nørgård Mikkelsen og Wunderman. Anne Lene Hamann forventer ingen umiddelbar ændring i denne opsætning.
Platformen i Club Matas står Agillic bag, og insourcingen ændrer ikke ved denne del.