Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Til trods for store investeringer i digitale tiltag, satser Matas lige så meget på de fysiske butikker.

Matas har investeret store beløb på digitale tiltag, bl.a. en webshop og selvom adm.dir. Terje List forventer, at det digitale stadig vil være en stigende drivkraft, regner han ikke med, at e-handel vil komme til at udgøre en stor del af den samlede omsætning.

Det skriver finans.dk.

Derfor satser materialistkæden også lige så meget på sine 294 butikker for det er kombinationen mellem nethandel og fysiske butikker, der er vigtigt, fortæller adm.dir. Terje List til netavisen:

”Jeg vil vove den påstand, at vi er længst fremme i Norden, når det gælder integrationen mellem butikker og online modeller. Vi har brugt 4-5 år på at komme forrest i feltet og det kan vi udnytte nu.”

Matas’ onlinesalg udgør stadig en meget lille del af forretningen, omkring 1 til 1,5 procent af den samlede omsætning, men Terje List forventer trods alt, at det vil stige de kommende år.

Til trods for en kundeklub med 1,5 mio. medlemmer har Matas ikke vundet markedsandele fra konkurrenterne det seneste kvartal skriver finans.dk.

”Det tager tid at udnytte mulighederne optimalt. Vi har brugt mange ressourcer på at rekruttere medlemmer og studere deres indkøbsdata. Nu begynder vi at bruge disse oplysninger aktivt. Men resultaterne kommer ikke over natten.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club