Af Peter Engholm 25@mail.dk

Markedsdirektøren – og tidligere formand for Dansk Annoncørforening – har nu aktiveret sit netværk, efter at Matas nedlagt hans stilling.

Anders Ussing har været marketingdirektør for Matas, formand for annoncørforeningen og underdirektør i AIM – nu tilføjes der så et “tidligere” foran hans titel som markedsdirektør i Matas.

“Som konsekvens af udsigten til et lavere aktivitetsniveau i Matas A/S’ Markedsafdeling og et heraf følgende ønske hos ledelsen om at forenkle organisationen, nedlægges stillingen som markedsdirektør hos Matas A/S”, lyder den officielle udmelding fra Matas – en udmelding, der fortsætter mere personligt om 57-årige Anders Ussing:

“Anders har i en lang årrække bestredet en række ledende stillinger i Matas, og han har gennem alle årene ydet en stor og loyal indsats for selskabet. Vi anerkender Anders’ kompetencer og loyalitet og takker ham for en stor indsats gennem mange år. Samtidig ønsker vi ham al mulig held og lykke med hans kommende udfordringer.

Og hvad bliver så disse kommende udfordringer for Anders Ussing?

“Jeg har fået en god aftale med Matas – en aftale, der giver mig tid til at tænke over, hvad jeg herefter skal beskæftige mig med. Det er for tidligt at sige noget om endnu. Det kan være som konsulent eller en fastansættelse. Jeg har beskæftiget mig med markedsføring i rigtigt mange år – herunder detailhandel, produktudvikling og opbygning af brands – og samtidig kender jeg via annoncørforeningen branchen rimeligt godt. Så jeg har foreløbig aktiveret netværket”, siger Anders Ussing.

Organisationsændringen betyder, at medarbejderne i Matas markedsafdeling fremover vil referere direkte til finansdirektør Anders T. Skole-Sørensen, der også vil overtage ansvaret for de arbejdsopgaver, som Anders Ussing har haft ansvaret for.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club