Facebook kommer til at spille en central rolle, når franske Sephora tager kampen op med Matas og har desuden valgt et dansk bureau til at hjælpe sig med at indtage parfumeri- og kosmetikmarkedet – ikke bare i Danmark, men i hele Norden.
Valget er faldet på Guava|NetBooster, hvor opgaven ligger klar fra starten:
Den franske kosmetikkæde ønsker at skabe brand awareness via Facebook – i hvert fald i første omgang.
På Facebook skal Guava|Netbooster skabe et forum for fans af den franske kosmetikkæde, hvor Sephora kan nå ud til målgruppen med kampagner, nyheder, professionelle tips og udleve det, som Sephora selv kalder ‘den unikke brand feeling, som er kendetegnende for Sephora’.
Guava|NetBoosters er således i gang med at skabe en integreret Facebook side med design, landing page, display materiale og social media monitoring.
Sephoras målgruppe er ifølge en pressemeddelelse:
‘Alle kvinder og mænd, der interesserer sig for skønhedsprodukter, og som gerne vil udfordres og udforske en helt ny måde at shoppe makeup, hudpleje og dufte på’.
Og til denne målgruppe skal Guava|NetBoosterbureauet endvidere udvikle og designe et mobilsite, som kan aktiveres via QR koder fra butikken eller outdoor materiale.
General manager Scandinavia, Anne Hother Sørensen forklarer i en pressemeddelelse baggrunden for, at Sephora har valgt Guava|Netbooster:
“Vi har gennem noget tid kigget efter et bureau, som har det rette fokus og med Guava|NetBooster´s kompetencer indenfor integrerede kampagner, har vi fundet det, vi har brug for. Guava|NetBooster står både for det kreative arbejde, implementering af de tekniske løsninger samt indrykning af medier, hvilket gør det nemt for os, fordi vi har hele projektet samlet hos et bureau, som derudover også har det nødvendige, nordiske footprint”.
Ved åbningen af den første butik i Norden i forgårs, som fylder hele Illums underetage på omkring 1.200 kvadratmenter, sagde direktøren for international forretningsudvikling Olivier Schaeffer, at Sephora sigter efter fører positionen på det danske marked.
Det fik dog ikke adm.dir. Terje List fra Matas til at ryste i bukserne. Han tog udfordringen med stoisk ro med følgende udtalelse til Jyllands-Posten:
“Vi har set flere kæder komme og ville indtage hele verden, men de rejser jo hjem efter kort tid”.