MBA-uddannelse har gavnet Nørgård Mikkelsen

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Branchefolk i medierne: Kreativ direktør Peter Bjørn Eriksen er nu ved at lægge sidste hånd på opgaven, der handler om bureauets strategiske udvikling.

Kontaktdirektør hos Nørgård Mikkelsen, Peter Bjørn Eriksen, er netop ved at lægge sidste hånd på sin to-årige MBA-uddannelse. Det har bragt ham i dagens udgave af Børsen Executive.

Den store afsluttende opgave handler om den strategiske udvikling for Nøgård Mikkelsen. I det hele taget har det været til fordel ikke bare for Peter Bjørn Eriksen, men også for bureauet, at deres kontaktdirektør har taget en MBA-uddannelse.

“Virksomheden har haft stor gavn af de opgaver, jeg har løst. På den måde er uddannelsen skruet godt sammen, fordi man kan kombinere løsningen af opgaver med praktisk anvendelse”, siger Peter Bjørn Eriksen til Børsen.

Der har været 13 store opgaver undervejs i uddannelselsforløbet og alle har handlet om Nørgård Mikkelsen og bureauets udfordringer.

Peter Bjørn Eriksen har taget sin MBA på den britiske business skole Ashridge, hvor man hver anden måned mødes og er sammen en uge af gangen.

Undervejs i forløbet har Peter også formidlet sin læring fra studiet til Bureaubiz’ læsere:

Er fremtidens reklamebureau overhovedet et reklamebureau? 

Bureauers kultur står i vejen for deres strategi

Nedlæg bureauets kreative afdeling

Bureauer har brug for nye kompetencer: Lettere sagt end gjort

Er kreativitet ude, når Big Data er inde?

Bureauer bør stille spørgsmålstegn ved deres forretningsmodel

(Børsen Executive, p. 15).