McDonald’s har i denne uge lagt en slags reklamefilm på Facebook, der på to dage har fået næsten en halv million visninger, 3000 likes og små 800 kommentarer.
En slags reklamefilm, fordi det enkle budskab er at vise hvorfor og hvordan, der er forskel på de burgere, man ser på salgsbillederne, og dem, man får serveret på de enkelte burgerrestauranter.
Food stylist Christopher Bomann fortæller om sine fif, og Brand Manager Dorte Stine Jensen forklarer i filmen, at der bruges godt en hel dags arbejdstid på at tage et billede af en burger – hvorefter billedet bliver efterbehandlet.
Men, selv om billede og virkelighed er forskellige, er alle ingredienser de samme.
Filmen rummer næppe meget nyt for branchefolk, dvs. Bureaubiz’ læsere, men McDonald’s får overvejende positive ord med på vejen i kommentarsporet, som f.eks.:
“Jeg synes faktisk det er virkeligt fedt at I fortæller sandheden og endda viser hele processen med hvordan burgeren bliver farvekorrigeret og får fjernet eller tilføjet småting og så videre. Om man så synes det er okay eller ej, så kan man da næsten ikke lade være med at blive imponeret over ærligheden,” skriver en Facebook-bruger.
DDB står bag filmen.
Filmen kan ses her.