McDonald’s marketingdirektør blev Årets Markedsfører

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Onsdag var det ikke bare DDB der kunne bryste sig med endnu en pris for Coinhunting. Også McDonald’s marketingdirektør blev hyldet.

DDB har med sin Coinhunting-case for  McDonald’s har taget godt for sig ved en række reklamekonkurrencer og medvirket til, at bureauet blev det mest vindende i det forløbne år.

Onsdag aften blev det til endnu en pris – men samtidig blev der også ekstra opmærksomhed til kunden. McDonald’s marketingdirektør, Joachim Knudsen blev nemlig kåret til årets markedsfører, da der blev uddelt Advertising Effectiveness Awards i det kreative center, AFUK i Københavns Sydhavn.

”Joachim Knudsen tør det og gør det. McDonald’s løfter overliggeren for kommerciel kommunikation. Ikke ved idéen i sig selv, men ved at kombinere sociale medier, mobile marketing og klassiske medier. Overliggeren bliver sat højt, og målgruppen responderer til overmål. Det bliver ikke meget bedre,” siger Mona Juul formand for DRRB.

Baggrunden for valget var desuden, at Joachim Knudsen har næse for det kommercielle og en unik evne til at tænke i hele paletten. Han formår, at rumme den brede målgruppe som McDonald’s kunder er. Han tænker i helhedskommunikation og evner at udnytte de digitale og sociale medier på en unik måde.

Bag udvælgelsen står DRRB og Huset Markedsføring, der ønsker at hylde modige og strategiske kompetente markedsførere og understrege, at markedsføring er en disciplin, der hører til på direktionsgangen.