Mediabureauet MEC har ansat den 35-årige Uffe Henriksen som ny CEO. Han afløser Claus Gilbert Clausen, der fortsætter som arbejdende bestyrelsesformand for MEC Danmark og som CEO for MEC i Norden.
Claus Gilbert Clausen satte sig selv på posten som adm. direktør for MEC Danmark i sommeren 2010, da Jannik Bejtrup sagde farvel. Uden at det skulle ses som en midlertidig løsning.
“Det var en permanent løsning med mig som CEO i dén forstand, at der ikke var sat nogen tidshorisont på. Men nu følte jeg, at tiden var kommet til at få en ny kraft ind – en ny kraft, der er digitalt funderet. Med Uffe som vores nye frontfigur får MEC og MEC’s kunder Danmarks bedste og mest visionære forretningsmand og digitale ekspert,” siger Claus Gilbert Clausen.
Uffe Henriksen kommer fra en stilling som Business Development Director hos Aegis Media, hvor han de seneste ni år har arbejdet for Carat, Isobar, Aegis Media Nordic og Iprospect.
Og vendingen “ny frontfigur” kan i Uffe Henriksens tilfælde tolkes bredere, al den stund at han – lidt usædvanligt – netop er hentet udefra.
“Inden for de seneste 10-15 år har vi i 9 ud af 10 tilfælde rekrutteret internt på topplan. Men vi så en mulighed i at gøre det på en ny måde. Vi fik headhuntere til at scanne markedet og har med Uffe fået ny inspiration, ny viden og en ny tilgang til tingene,” siger Claus Gilbert Clausen.
Uffe Henriksen, der tiltræder til sommer, ser frem til udfordringen:
“Jeg ser frem at være med til at udvikle MEC Danmark. Vi skal smøge ærmerne op og skabe vækst og exceptionelle resultater for MEC’s kunder – ikke mindst på de digitale områder,” siger Uffe Henriksen.
MEC har for nylig måttet sige farvel til Katja Moesgaard, der i efteråret 2010 – efter 10 år i front for MEC Access – blev Chief Client Officer i MEC Danmark. Som kontaktdirektør havde hun øverste ansvar for alle bureauets kunder, men sagde i sommer jobbet op til fordel for DBU, hvor hun nu er adm. direktør for det nye datterselskab, DBU A/S.