MEC har etableret et nyt nordisk management team for at accelerere en positiv udvikling og for at afspejle at flere annoncører orienterer sig nordisk.
”Det er det helt rigtige tidspunkt at investere i udviklingen af MEC i Norden. Vi har på det seneste vundet flere nordiske pitches og har masser af momentum som vi ønsker at udnytte, hvilket støtter op om vores ambition omkring vækst i MEC på tværs af Norden,” siger GroupMs nordiske CEO Jonas Hemmingsen.
Til at lede denne udvikling har MEC rekrutteret to interne profiler.
Thomas Nolsøe får titel af Nordisk Chief Strategy Officer (CSO). Han er hentet i Kina, hvor han var CSO hos Mec.
Heinrich Thomsen bliver nordisk COO. Han kommer fra en stilling som Head of Business Development i GroupM Danmark og er tidligere COO for Carat Danmark.
Thomas Nolsøe Heinrich Thomsen
De to vil fremover udgøre det nordiske management team sammen med de lokale CEO’s, som er:
- Daniel Colin (CEO MEC Sverige)
- Uffe Henriksen (CEO MEC Danmark)
- Martin Bentzen (CEO MEC Norge).
Uffe Henriksen siger om det nye set-up:
”Vi er midt i en virkelig spændende tid med en række markante nye kunder, bl.a. Merrild, OK/Q8, Waoo, Lidl og Nets, og vi er klar til at geare op og tilgå markedet med helt nye kompetencer indenfor bl.a. data, content og social media – alt sammen centreret omkring kunderejsen. At få disse initiativer alignet ii forhold til en fælles nordisk strategi, vil kun gavne vores mange lokale og nordiske kunder.”