Q8 er ved at være på plads med et helt nyt bureauhold efter, at benzinselskabet har valgt at arbejde på tværs af de nordiske grænser – d.v.s. primært Sverige og Danmark.
Lige efter sommerferien valgte man PR-bureauet Lead Agency, og senere på året valgte man så The North Alliance med Åkestam Holst i spidsen som reklamebureau. &Co er en del af The North Alliance.
Nu runder man så af med valget af nyt mediabureau, som er blevet MEC. Her bliver opgaverne fordelt ud på både den københavnske og stockholmske del af bureauet.
Q8s forretningsudviklings-lead sidder i København, og derfor vil MEC matche denne del ud af Københavns-kontoret. Q8s brand-folk sidder i Stockholm, og vil komme til at samarbejde med MEC her, mens planing og buying skal foregå lokalt.
”Der er kæmpe potentiale i at arbejde med deres kundebase – tænk på hvor mange der har et benzinkort… og den eksekvering skal naturligvis foregår konsistent i landene, med de forskelle der nu er,” siger MECs CEO, Uffe Henriksen.
Pitchen er gennemført med hjælp fra Sveriges Annonsörer.
”MEC viste en tydelig forståelse for vores forretning, den klareste strategi og stærke indsigtsbaserede ideer som skal hjælpe os til at gennemføre alt det vi vil med Q8 i Skandinavien fremadrettet. De har vist, at man på en effektiv måde kan kommunikere dette på vores markeder,” siger Peter Tiberg, Head of Marketing, og Kim Tingager, Head of Digital Operations and Business Development.
Q8 blev tidligere håndteret af IUM i Danmark og Vizeum i Sverige, mens reklamedelen i Danmark lå hos Advance.