MEC skal hjælpe stor retailer med helt ny strategi

FiG

Det drejer sig om bøger og legetøj, og kæden ønsker en ny cross-channel strategi for de fire kæder.

Indeks Retail er umiddelbart et anonymt navn. Men det er kædekontoret for de fire kæder Bog & idé, Bøger & papir, BOGhandleren og Legekæden.

totalt set gælder det 175 boghandlere og 43 legetøjshandlere med en samlet detailomsætning på cirka 1,6 mia. kr. og cirka 1.200 medarbejdere.

Det er denne forretning, som MEC nu kan skrive på kundelisten. Kæden har ikke tidligere samarbejdet med mediabureau, og der lægges da også op til store forandringer i tilgangen til markedsføring.

“Historisk set har vi fokuseret primært på tilbudskataloger og butikkerne, men forbrugerrejsen har ændret sig og det skal vi imødekomme”, udtaler kædechef Anders Dahl Iversen, som sidste år kom til Indeks Retail med en fortid hos bl.a. Ekspert. Han siger videre:

“Vi skal være til stede der, hvor forbrugeren er, og så skal vi gøre opmærksom på den merværdi, vi tilbyder ift. vores konkurrenter, som måske ikke har 185 butikker landet over. Opgaven er at re-positionere Bog & idé og udvikle en ny cross-channel strategi for de fire Indeks Retail-kæder. Derfor har vi et behov for at få sat en strategisk retning på vores medievalg. Det er noget af det, MEC skal hjælpe os med at få etableret.”

Han vil dog ikke gå i detaljer med, hvad der kommer til at ske.

“Uden at løfte sløret for meget kan jeg nævne, at forbrugerne allerede til efteråret vil opleve Bog & idé på nye platforme og det vil kun være startskuddet til en lang række tiltag. Vi er meget positive over den nye udvikling og ser frem til et frugtbart samarbejde med MEC,” siger Anders Dahl Iversen.