Mediabroker forfremmer direktør som led i digital satsning

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Lasse Clarke Storgaard har fået en ny direktør-titel samtidig med, at Mediabroker har lanceret et nyt digitalt værktøj.

Direct er på det nærmeste ved at være lig med digital – og når man som Mediabroker igennem en årrække har satset stærkt på dialog-markedsføring, så er koblingen til en forstærket digitalisering oplagt.

Det indebærer nu flere initiativer – lanceringen af et nyt værktøj og udnævnelsen af en ny COO.

Sidstnævnte er Lasse Clarke Storgaard, der hidtil har været digital direktør på bureauet. Han har i denne rolle været med til at skærpe de digitale kompetencer samt øget den digitale andel af omsætningen.

Nu får han så et større og bredere ansvar som COO.

”Vores idé er, at de digitale tanker ikke skal isoleres i en afdeling, men derimod gennemsyre hele bureauet fra start til slut. Vi kan ikke længere nøjes med at invitere en digital planner med ud til kunderne, når en kampagne skal evalueres. De digitale muligheder skal stå forrest på hylderne og kunderne skal ikke være i tvivl om, hvor vi kan gøre den største forskel fremadrettet,” siger adm. dir. Peter Ottesen.

Herudover har Mediabroker arbejdet med lanceringen af et nyt produkt til at udvide de digitale direct-muligheder.

Arbejdet har rettet sig mod at få digitaliseringen af Geomatics Conzoom klassificeret i form af produktet Conzoom Digital, som er på vej i markedet i et joint venture med Geomatic.

”Vi har gennem de sidste par år udarbejdet dette værktøj, således at vi nu kan skabe en komplet Digital DNA Profil bygget på 23 overkategorier som vi inddeler i 400 underkategorier. Det er altså et meget fintmasket værktøj, vi nu kan lægge ned over enhver eksisterende database og dermed er det nu muligt at overføre segmenteringen fra offline aktiviteterne til digitale medier,” siger Peter Ottesen.