Mediabureau bygger videre på Heinekens 007-kampagne

Peter Engholm
25@mail.dk

Wieden + Kennedy leverer en interaktiv kampagne med Daniel Craig. Den danske kampagne, inkl. en landsdækkende kuffertjagt, står Mindshare for. Se filmen her.

Heineken er klar med ny kampagne i optakten til premieren på James Bonds 23. eventyr, Skyfall, hvor Daniel Craig for første gang bringer sit eksplosive portræt af James Bond til en Heineken-reklame.

En tv-reklame, instrueret af den prisvindende hollænder Matthijs Van Heijningen Jr., indleder den interaktive oplevelse, hvor den franske Bond-pige Bérénice Marlohe inviterer brugerne til at overliste skurkene og hjælpe hende med at bryde koden på en mystisk kuffert. Via Facebook connect sendes man på en personlig rejse gennem James Bond-universet.

Onlinekampagnen ”Crack The Case” er udviklet af Wieden + Kennedy Amsterdam, mens Mindshare har ansvaret for hele den øvrige kampagne-aktivering i Danmark, der bl.a. involverer biograf reklamer, social media, on pack promotions m.v.

Der er imidlertid ikke kun tale om aktivering, men også udvikling af en egentlig dansk kampagne.

”Vi har fået det internationale digitale univers, og vore opgave er at få kampagnen til at leve – og skræddersy den til danskerne. Vi har gode erfaringer med sociale skattejagter, og derfor vil vil bl.a. lancere en landsdækkende kuffertjagt. Her vil vi give danskere på Facebook en række digitale spor om kufferternes placering, og vi udvælger den, der hurtigst uploader et billede af sig selv og kufferten,” siger Casper Christiansen, director at invention hos Mindshare, til Bureaubiz.

I en pressemeddelelse siger Alexis Nasard, CCO Heineken Global:

”Kreativiteten af Heinekens brand kombineret med den legendariske James Bond-franchise giver høj underholdningsværdi. Bond er den ultimative ’Man of the World’ – selvsikker, snarrådig og klar til nye oplevelser. Han personificerer værdierne for Heineken-brandet.”

Han suppleres af Lars Mejlgaard, Group Marketing Manager Beer Royal Unibrew:

”Og netop James Bond som den ultimative ”Man of the World”, betegnelsen for netop Heinekens kernemålgruppe, er unik i den forstand, at det ikke er mange brands forundt at være i stand til at kunne markedsføre og aktivere sit brand i samarbejde med et så unikt og kendt univers som James Bond.”

Skyfall kan ses i danske biografer fra den 26. oktober.