I snart tre år har Ulrik Drejsig og John Herup stået i spidsen for mediabureauet Orchestra, der har formået at træde i karakter som den danske udfordrer på et marked, der er af domineret af netværksbureauer.
Men ved årsskiftet stopper Ulrik Drejsig som adm. direktør for at vende tilbage til Volkswagen i Danmark. Her var han i sin tid marketingdirektør. Nu skal han være direktør for bilbrandet.
Posten i spidsen for VW bliver ledig, fordi den hidtidige direktør, Ulrik Schönemann, er blevet forfremmet til adm. direktør for Skandinavisk Motor Company.
”Vi ønsker Ulrik al mulig held og lykke med den flotte stilling. Ulrik har løst et fantastisk job hos Orchestra og har på knap tre år skabt både stærke resultater og et stærkt brand i markedet,” siger bestyrelsesformand for Orchestra, Pernille Simmelkiær.
Selv siger Ulrik Drejsig:
”Orchestra har været på en fantastisk rejse de sidste små tre år. Jeg glad og stolt over de resultater vi og hele teamet hos Orchestra har opnået. Nu glæder jeg mig til at tiltræde direktørstillingen for Volkswagen – velvidende at Orchestra er i rigtig gode hænder hos min forretningspartner John Herup, som jeg har kørt parløb med de sidste små tre år.”
Volkswagen har været markedsledende i Danmark de seneste fem år. Men står midt i en krise af dimensioner oven på ‘diesel-gate’.
“Vi skal have vendt en mavepuster til en dyb indånding – og komme styrket ud i den anden ende,” lyder det fra den kommende VW-direktør.
Orchestra har med en ny forretningsmodel rundet 120 mio. kr. i årlig omsætning, har fået 20 medarbejdere, knap 50 kunder og et forventet flot overskud både i Orchestra og i indkøbsfællesskabet Transparency i 2015.
”Orchestra har fået en flot start og er nu klar til en ekspansiv fase 2. Vi er i gang med rekruttering af en ny administrerende direktør, der kan løse denne spændende opgave og forventer at kunne offentligøre efterfølgeren inden årets udgang,” siger Pernille Simmelkiær.