2 år gammelt mediabureau flytter hjemmefra

Peter Engholm
25@mail.dk

BPN indgår i Mediabrands-familien og er nu blevet stor nok til i højere grad at stå på egne ben. Forventningen er at runde en omsætning på et trecifret millionbeløb i år.

Det er på én gang både let og svært at være en ungt mediabureau herhjemme – let, hvis man er en del af en af de store netværk, idet man trække på baglandets værktøjer og analyseapparat, og svært, hvis man på samme baggrund ønsker at profilere sig. Det gælder også på størrelsen i et marked, der er præget af få, men store spillere.

BPN, der kan fejre sin to års fødselsdag til sommer, er en del af Mediabrands-netværket, der også tæller IUM, Marvelous, Orion og Media-Print. Nu flytter det unge bureau hjemmefra – til sin egen del af huset, rundt om hjørnet til Nørregade i det indre København.

Omtrent samtidig med flytningen har bureauet kunnet byde flere nye kunder velkommen, bl.a. Carl Ras, Danida og Djøf.

”Vi er stadig en del af Mediabrands-familien, men ved at flytte for os selv forstærker vi vores egen profil,” siger Niels Christian Skjøth, der har været med til at tegne BPN i Danmark fra begyndelsen.

Og hvad er det så for en profil?

”Et fullservice mediabureau med seniorfolk og fokus på at servicere mindre og mellemstore kunder. Vi forventer i år at runde en medieomsætning på et trecifret millionbeløb, så vi nu bør være med på tegnebrættet hos kunderne – ikke Dansk Supermarked, DSB og Danske Spil, men hos de fleste andre. Det, der adskiller bureauerne, er personerne bag. Og dét, du ser, er det, du får, og hos BPN er de kundeansvarlige seniorrådgivere med bred og mange års erfaring. ” siger Niels Christian Skjøth og fortsætter:

“Vi er idag udover nogle erfarne plannere tre seniorrådgivere – og kundeansvarlige”.

BPN’s tre seniorrådgivere er – ud over Niels Christian Skjøth – Karsten Lange, som også har været med hos BPN fra begyndelsen, og Thomas Planck, der kom til sidste sommer, da BPN købte Medieguruerne.