Mediabureau opruster kreativt

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

IUM lader en kompetenceenhed blive til et selvstændigt bureau med fokus på digital kreativ udvikling.

Gråzonerne mellem de forskellige bureautyper bliver større og større. Men mens fire reklamebureauer har valgt en mere traditionel tilgang ved at oprette et mediabureau til at konkurrere med andre mediabureauer, så har mediabureauet IUM nu valgt at lade kompetencerne udvikle sig ind i gråzonerne.

Marvelous har eksisteret i halvandet år som en enhed med fokus på digital kreativ udvikling, og nu bliver det så til et selvstændigt bureau.

”Marvelous har været dygtige til at finde et hul i markedet indenfor digitale strategier og kommunikationsløsninger og har skabt en rolle til sig selv siden dag 1. Marvelous arbejder i dag for en række af vores kunder, men har også deres egne kunderelationer, som de har bygget fra bunden. Vores skridt med Marvelous er endnu et resultat af den brancheglidning, der pt. finder sted, hvor reklamebureauerne jo også bevæger sig ind på vores område. Vi vil det seriøst indenfor det digitale område,” siger adm. dir. Michael Thim, IUM.

Bureauet har oprustet de seneste måneder og har nu 13 medarbejdere. På kundesiden finder man bl.a. Microsoft, Mentos, dagligvarekæderne KIWI minipris og Spar og Københavns Lufthavne.

Bureauet ledes af Christian Strand, der i mange år har tegnet IUM’s digitale afdeling og som har været med siden de digitale mediers indtog i starten af 00-erne.

”Vi er en unik blanding af erfarne kreative kompetencer med mange forskellige baggrunde. Nogen af os kommer fra mediebureauverdenen, mens andre kommer fra reklamebureau eller har arbejdet med digitale løsninger andetsteds. Vi tror på at alle er kreative og at det giver bedre idéer og koncepter at bringe alle kompetencer i spil,” siger Christian Strand.