Sommer er Tour de France. Og Tour de France er TV 2. Men sommer er også en is – og så har man ingredienserne til en kampagne.
Det er Premier Is som med hjælp fra sit mediabureau, Mediabroker, denne sommer vil markedsføre sig gennem et partnerskab med TV 2 omkring Tour de France og stationens ‘TV 2 på Tour’ koncept – samt et koncept om at Gi’ en is.
Konkret vil Premier Is og ’TV 2 på Tour’ sende en ismester og en isbil rundt i det danske sommerland. Opgaven er at uddele gratis flødeis og glæde dem, der er blevet nomineret på gienis.dk/facebook til at få besøg af isbilen og ismesteren. Alle kan deltage og nominere en, de synes har fortjent en is og få besøg af isbilen.
10 danske byer vil få besøg af isbilen og ‘TV 2 på Tour’.
“Is er et produkt, der skaber glæde, når vi får det – og den grundlæggende ide er, at ’Gi’ en is’-bilen skal skabe opmærksomhed om Premier Is’ flødeis i det danske sommerland, så der også er flere, der selv vælger at give en is,” siger Peter Juul Ottesen og fortsætter:
“Grundideen – at lade en isbil skabe glæde – fik vi for cirka et halvt års tid siden. Vi blev også ret hurtigt enige med Premier Is om, at det var en god ide, som skulle udforskes. Udfordringen var, om vi kunne finde en model til at få den eksekveret inden for budget. Løsningen var en mediepartner, og pilen pegede ret hurtigt også på TV 2.”
Omdrejningspunkt for nomineringen af en ven eller andet er Facebook.
“Men vi forventer nu også, at rigtig mange danskere vil møde ’Gi en is’-bilen i sommerlandet. Løbende over sommeren, vil man så kunne følge nogle af de mange nomineringer som videoer på Youtube og Facebook. Det er et meget modigt valg af Premier Is, som fokuserer sine sommeraktiviteter på ’Gi en is’-kampagnen, hvor brugerinvolvering og content er centralt. Det er også en aktivitet, der efter min mening flytter grænserne for, hvordan annoncør og medie samarbejder,” siger Peter Juul Ottesen.
De ti byer, der får besøg af TV 2, er Marielyst, Helsingør, Holbæk, Assens, Bogense, Haderslev, Grindsted, Øster Hurup, Hvide Sande og Sæby.
Desuden er ’TV 2 på Tour’ og Danmarks Cykle Union gået sammen om at lave Danmarks største cykelløb for både børn, junior- og seniorryttere. Cykelløbene varierer fra by til by, der vil være gadeløb, landevejsløb og mountainbikeløb, og cykelløbene afvikles på afspærrede ruter, så sikkerheden er i top.
“Samarbejdet med Premier Is er et godt eksempel på, hvordan vi løbende udvikler nye, kommercielle partnerskaber med vores kunder. Samarbejder som dette skaber værdi både for kunden og for TV 2, så det er noget, vi i stigende grad gør med flere og flere af vores kunder. ’Gi’ en is’-konceptet passer godt ind i ’TV 2 på Tour’, hvor der er masser af sommerstemning og aktiviteter for hele familien,” siger Jacob Fischer-Nielsen, chef for TV 2 Kommercielle Partnerskaber.
Filmene er lavet af TV 2 Inhouse Production samt Wellplayed, der er TV 2’s partner på ‘TV 2 på Tour’.
https://www.youtube.com/watch?v=47lOvJBHWuE
Her er et eksempel på en is, der bliver givet væk:
https://www.youtube.com/watch?v=VvU0WDrwEIo