Mediabureau skal gøre Onfone mere effektiv

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Det TDC-ejede teleselskab har valgt at indlede et samarbejde med et mediabureau – men ikke TDCs mediabureau.

Når TDC-ejede Onfone nu har valgt at indlede et samarbejde med IUM, så er baggrunden ikke, at man har droppet et andet mediabureau til fordel for et nyt.

“Vi har brugt Mediacom til tv, men ellers har vi håndteret mange af tingene selv,” siger adm. dir. Morten Strunge og fortsætter:

“Der er er hård konkurrence og vi har behov for at fokusere mere på forretningsudvikling. Derfor er håbet, at IUM kan håndtere mediearbejdet mere effektivt end vi selv, og at vi på den måde får frigivet ressourcer.”

Opgaven handler således ikke om at udvikle en ny tilgang til markedsføring – “selvom vi selvfølgelig er åbne over for nye ideer, hvis bureauet kommer med nogle”, som Morten Strunge udtrykker det.

TDC samarbejder med Mediacom, men selvom Onfone er ejet af TDC, så har det ikke betydet, at Onfone var bundet til at bruge Mediacom.

“Vi har et meget stort reklameforbrug, og derfor er mediabureauet så vigtigt som samarbejdspartner, at vi skal vælge et, der er rigtigt til os,” siger Morten Strunge.

IUM er valgt efter det, han kalder en halv konkurrence.

“Jeg mener ikke, vi som sådan har været ude i en bureaukonkurrence. Vi har taget en dialog med nogle forskellige, og stillet dem nogle spørgsmål, som de har givet os et bud på,” siger Morten Strunge.