Danmark er fuld af tosser, lyder det bramfri budskab fra fodbold-ikonet, Peter Schmeichel, i en ny reklamefilm, hvor han er frontfigur.
Det drejer sig om selskabet First, der udbyder forsikringer og har indgået en foreløbig 2-årig aftale med Peter Schmeichel.
Omdrejningspunktet i den valgte kommunikation tager udgangspunkt i menneskers særlige interesser og lidenskab. Alt det vi er tosset med. Strategi, kreativitet og udvikling af kampagnen er sket i tæt samarbejde med Mediacom og bureauets strategiske direktør Klaus Vemmer i samarbejde med Patrick Isaak.
Filmen er produceret af Entrance Films med producer Rasmus Ejlers i spidsen og instrueret af Kasper Torsting.
“For os har det vigtigste været, at finde helt ind til kernen af First – vise at First ikke bare er endnu et forsikringsselskab, men at First rent faktisk forstår, at vi som mennesker er forskellige og lever individuelle liv,” siger Klaus Vemmer og fortsætter:
First vil ikke være som de andre – First vil gå forrest og være dem der ved, at vi som mennesker gør ting og har ting som vi elsker – ting som vi helst ikke vil undvære. Men udgangspunkt i hvor First kommer fra og hvad First brænder for som virksomhed, kunne vi ikke finde et bedre match og en bedre ambassadør end Peter Schmeichel.
First er ikke et af landets kendteste forsikrings-navne, og målet med kampagnen er selvfølgelig at øge kendskabsgraden. First er ikke et egentlig forsikringsselskab – det har har siden 2005 været en såkaldt “Coverholder at Lloyd’s” og det er dette, der danner grundlag for selskabets forsikrings-udbud, som er bredt lige som de traditionelle på markedet.
“Vi vil bare gerne udbyde forsikringer med afsæt i en hyldest til individet i erkendelse af at vi alle er forskellige i stedet for at hoppe med på branchens trend med at gøre alt så genetisk som muligt og proppe alle i de samme kasser,” siger adm. dir. Flemming Paris, First.
Kampagnen er planlagt til TV 2 News og online-universet samt events.
“Jeg ser frem til samarbejdet med Peter Schmeichel da vi hos First kan stå helt inde for hans værdier og det som han bl.a. står for som person; troværdighed og professionalisme. Peter Schmeichel er den helt ideelle ambassadør for vores virksomhed,” siger Flemming Parris.
https://www.youtube.com/watch?v=37fQHJncYtw