Ved udgangen af februar i år stoppede Henrik Abraham som adm. direktør for mediabureauet Maxus.
Han ville med egne ord ”bruge de næste par måneder på at tænke over, hvad den næste udfordring skulle indeholde.”
Det har han fundet ud af nu. Han er gået selvstændig som headhunter inden for media- bureau- og marketingbranchen.
Samtidig indgår han et strategisk samarbejde med Jan Maagaard, der efter en række år i Huset Markedsføring også nedsatte sig som selvstændig rekrutteringskonsulent sidste forår.
At det er rekrutteringsmarkedet, som Henrik Abraham slår sig ned på – efter mange år som direktør i henholdsvis GroupM og Aegis Media, forklarer han således:
”Der er et hul i markedet, som jeg ser det. Vores branche har ikke tradition for at bruge headhuntere. Det betyder, at man er tilbøjelig til at ansætte Tordenskjolds soldater. Jeg vil gerne bruge min erfaringer fra mine mange år i branchen, hvor jeg har været med til at ansætte rigtig mange medarbejdere. Sammen med Jan Maagaard kan jeg fokusere på at finde de rigtige medarbejdere med de rette kvalifikationer”.
Ud over at kende branchen slår Henrik Abraham på en indsigt i digitale job og kompetencer, som efterhånden fylder godt i branchen.
Jan Maagaard, der gennem noget tid har ledt efter den rette samarbejdspartner, peger på den daglige sparring som en af årsagerne til at gå sammen med Henrik Abraham:
”Vi vil gerne levere blot 2-3 kandidater til en stilling, og det kræver, at hver eneste kandidat er super kompetent. Derfor er det rigtig godt at have en god sparringspartner, der har den fornødne indsigt og fornemmelse for branchen. Desuden har Henrik Abraham, lige som jeg selv, et meget stærkt netværk efter 20 år i branchen.”
Jan Maagaard og Henrik Abraham er desuden i gang med at forhandle med en ny strategisk samarbejdspartner i Jylland, og Jan Maagaard håber, at det falder på plads inden nytår.