Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Jakob Korsgaard skal i en nyoprettet stilling og som en del af ledelsen fokusere på kunderne for at skabe vækst hos Mediacom.

Mediacom henter Jakob Korsgaard fra Dentsu Aegis Network. Han er ansat som chief commercial officer og indtræder samtidig i direktionen. Stillingen er nyoprettet og Jakob Korsgaards ansættelse vil dermed intensivere opmærksomheden på både nuværende og kommende kunder.

Hos Dentsu Aegis Network, hvor Jakob Korsgaard var i tre år, var han director for newbizz & relations og spillede en rolle i den new bizz-fremgang og vækst, som Dentsu Aegis Aarhus har oplevet.

Som konkurrent kan man enten ønske tillykke eller arbejde på at få personen med på sit hold. MediaCom valgte sidstnævnte tilgang.

”Det er et vigtigt stik, vi tager hjem. Jakob Korsgaard har en dyb forståelse for kundernes forretning – og har demonstreret stor indsigt i, hvordan det kan matches med en organisation som vores. Han skal som chief commercial officer fokusere 100 procent på new bizz og udvikling af relationerne til vores eksisterende kunder,” siger Morten Kristensen, adm. direktør i Mediacom.

Morten Kristensen fortsætter:

“Jakob skal medvirke til accelerere den succes nationalt, som vi allerede nu oplever i Aarhus. En succes, der både er defineret af en god tilgang af kunder og af høj kvalitet i det udførte arbejde. Det er et stærkt team i Aarhus, der også har formået at integrere de kompetencer, som GroupM tilbyder.”

Den netop tiltrådte chief commercial officer ser frem til at være med til at bringe disse kompetencer i spil ude i markedet.

“Vi kan noget som gruppe og som bureau, der kan blive afgørende for vore kunders vækst og succes. Tech og data er rige kilder – dem skal vi bruge, uden at blive så ivrige, at kunden risikerer at drukne. Vi skal aldrig miste fokus på, hvor kundens forretning er nu, og på hvor hurtigt, de kan omfavne den digitale transformation,” siger Jakob Korsgaard, der også har en baggrund hos Visiolink og Brandstifter.

Jakob Korsgaard tilføjer:

“Vores rolle er, som den største globale aktør, at bringe de rigtige muligheder frem for kunderne, at rådgive dem på bedste måde – og derefter sammensætte den integrerede løsning og samarbejdsform der bibringer dem mest værdi. Det lyder super-simpelt – det er det langtfra.”

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • Bureaubot
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • To årlige gå-hjem-møder
Køb nu

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ daglige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev