I onsdags blev det offentliggjort, at MediaComs danske direktør, Ulrik Falkner Thagesen, nu flytter op til rollen som nordisk direktør. Og nu kan han så fejre udnævnelsen med offentliggørelsen af en ny nordisk kunde med et potentielt bruttobudget på 200 mio. kr.
Det drejer sig om den norske tristorganisation, Innovasjon Norge, og der har måttet kæmpes for det, for hele syv bureauer har deltaget i pitchen. Men resultatet er altså blevet, at MediaCom i både Norge, Sverige og Danmark nu skal hjælpe med markedsføringen af Norge som turistmål.
Kontrakten kan løbe i op til fire år og medieinvesteringerne kan nå op på 200 millioner kroner brutto.
”Vi arbejder nu med ét medie- og ét reklamebureau på de tre Skandinaviske markeder, og alle parter ser frem til at tage fat på opgaven med at få flere skandinaver til at holde ferie i Norge,” siger direktør Per-Arne Tuftin fra Innovasjon Norway.
Som reklamebureau bruger man primært Creuna ud af Oslo.
Organisationen har i flere år samarbejdet med MediaCom i Danmark, og Ulrik Falkner Thagesen er selvsagt glad for at samarbejdet udvides.
“Innovasjon Norge kommer til at bruge den fulde pallette af vores specialistkompetencer, så vi kan sikre, at content og connections spiller bedst muligt sammen i alle tre skandinaviske markeder,” siger Ulrik Falkner Thagesen.