Af Peter Engholm 25@mail.dk

I morgen lancerer Mediawatch et nyt design, en ny målgruppe og identificerer dermed en ny konkurrent: Huset Markedsføring.

Ikke en krigserklæring, men et godt gammeldags angreb fra kl. 9 i morgen: Mediawatch, hvis hovedaktionær er JP/Politikens Hus, udvider sit stofområde – og går dermed ind på Huset Markedsførings territorium:

“Vi beskæftiger os i forvejen med media og mediabranchen. Men der er andre måder, at annoncørerne kan nå forbrugerne end eksempelvis aviser, magasiner og internet – det gælder således butikkerne, tilbudsaviser og direct mail. Altså udbrede viften af kanaler. Vi ser på, hvordan vi kan være med til at hjælpe marketingchefen med at placere budgettet bedst muligt”, siger Ole Nørskov, chefredaktør og adm. direktør i Mediawatch.

En slags journalistisk mediabureau?

“Ja, det kan du godt sige. Vi ser på hvilke platforme, der er undervurderede, og hvilke, der er overvurderede. Vi følger pengene inden for marketing”, siger Ole Nørskov.

Det lyder som et head-on angreb på Huset Markedsføring …

“Ja, det er det. En oprustning mod Markedsføring. Vi plukker de lavesthængende frugter og går ikke efter nye stofområder, men udvider vores eksisterende. Men i vores nye hjørne går vi efter efter den samme målgruppe – og de samme penge, i form af jobannoncer – som Markedsføring går efter. Det er marketingchefer og marketingmedarbejdere”, siger Ole Nørskov.

Mediawatch har også på medarbejdersiden oprustet, så redaktionen nu tæller seks medarbejdere.

“I forhold til Markedsføring ser jeg det som en styrke, at vi ikke også har et printprodukt. Vi er lettere til bens”, siger Ole Nørskov.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club