En studerende i medicinalbiologi og en skatterådgiver mener, at gængse reklamer både er dyre og ineffektive.
”Fjernsyn og computer bruges mindre og mindre til fordel for smartphonen og derfor lægger folk ikke længere mærke til reklamerne på hjemmesider, i fjernsynet og de har også for travlt til at lægge mærke til outdoor-reklamer, fordi de er optaget af deres smartphones”, siger Said Fakhri, der er studerende i medicinalbiologi og nu også grundlægger af virksomheden, Naveedio, der betyder ’noget banebrydende’.
Said Fakhri har sammen med sin partner, Jan Hald Pedersen, der er skatterådgiver og tidligere statsautoriseret revisor, udviklet en app, som kombinerer reklamer og spil og det mener de vil være en alternativ markedsføringsmulighed for mange virksomheder og ambitionerne rækker ud over det danske marked.
”Reklamespillene foregår således, at reklamerne vises direkte på forbrugerens smartphone som billede, video eller tekst og forbrugerne kan vinde skattefri penge ved at svare rigtigt på spørgsmål ud fra reklamen. Desuden kan man tjene penge på at henvise andre til spillene. Vi er gået i luften for lidt over to uger siden og vi har allerede over 1500 brugere. Vi er sikre på, at Naveedio har potentiale til at udbrede sig til hele verden”, siger Said Fakhri til Bureaubiz.
Said Fakhri oplyser, at pt. har de over 80 reklamer kørende på app’en fra 40 forskellige virksomheder. Eksempler på kunder er webshops som www.mikkel-line.dk og lingeri-til-hende.dk.
Et andet firma, Eovendo, fandt også for halvandet år siden på at belønne brugerne for at se reklamer.
Eovendos brugere kan selv vælge hvilke reklamer de vil se – og hvornår – og får betaling, når de har vurderet en reklameblok.
En af investorerne bag Eovendo er Jysks Lars Larsen, der tidligere har udtalt til bureaubiz.dk, at han har investeret i Eovendo, fordi markedsføring bevæger sig derhen, hvor kunderne bliver mere involverede i markedsføringen.
Links til Naveedios app: