Mensch har fået Novo Nordisk på kundelisten

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Desuden har bureauet fået forlænget kontrakten med Danske Spil, og er desuden aktuel med en ny kampagne for Fair Trade.

Lige før jul skete der et direktørskifte hos Mensch, da partnerne Bjørn Stene (adm. dir.) og Espen Sørensen forlod bureauet, og Christina Tønnesen overtog ledelsen.

Nu kan hun så glæde sig over at præsentere en ny kunde. Vel og mærke ikke en hvilken som helst. Der er nemlig tale om Danmarks mest værdifulde virksomhed, Novo Nordisk.

Bureauet er valgt til at arbejde med employer branding – i første omgang med et projekt omkring rekruttering til verdens største insulinfabrik i Kalundborg.

Men herudover har Danske Spil også forlænget kontrakten med bureauet omkring den overordnede kommunikation. Mensch har to gange vundet dette budget i konkurrencer.

Endelig er man netop nu også aktuel med en ny opgave. Fair Trade har ønsket en ny kommunikationsplan, der skal minde os om, hvor aktivistisk man kan være med en indkøbsvogn.

De første elementer er allerede skudt af med omdrejningspunktet: Dem der forandrer verden, er dem der handler (der kan ses eksempler på kommunikationen her).

”Man skulle da være et skarn, hvis man ikke kom i lidt godt humør af en sådan ordretilgang. Men vi glæder os især over, at det både er tidligere og nye kunder, der vælger os til de mere komplicerede kommunikationsopgaver,” siger Christina Tønnesen.