Normalt får kunderne rabat på de produkter som supermarkedskæderne laver kampagner på sammen med leverandørerne.
Nu har supermarkedskæden Meny lanceret et fordelsprogram, hvor det i stedet er kundernes afdfærd, der styrer, hvilke rabatter den enkelte kunde kan få.
Det er via et samarbejde med Nets, der står bag Dankortet, at Meny vil koble adfærd og rabatter sammen.
“Med Dankortet på lommen får forbrugeren nem adgang til de fordele, der følger af Menys fordelsprogram – trygt, sikkert og hurtigt. Du skal bare tilmelde dit Dankort, så får du automatisk tilbud om rabatter på de varer, du køber oftest. Og du slipper samtidig for at medbringe og indlæse et separat klubkort, hver gang du handler. Det sparer både tid og besvær”, siger Jeppe Juul-Andersen, Senior Vice President i Nets med ansvar for Dankort.
Logikken i fordelsprogrammet er, at jo flere indkøb forbrugeren lægger i Meny, jo mere relevante fordele og personlige tilbud kan den enkelte få.
”Vi vender begrebet loyalitet om. Det er os, der er loyale over for dig som kunde og giver kontant rabat på de varer, du køber mest af. Populært sagt svarer vores koncept til, at du får en personlig shopper bygget ind i dit Dankort, og hvem har ikke brug for en ekstra hånd i hverdagen”, siger marketing- og onlinedirektør i Meny, Christian Higraff.
Meny har 119 butikker I Danmark.