Mere spil i markedsføring af dagligvarer

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Meny, Spar og MinKøbmand vil øge brugen af spilelementer i deres markedsføring med hjælp fra en ny selvdreven platform.

Dagligvarekæden Dagrofa, som står bag Meny, Spar og MinKøbmand, har haft succes med at indlejre elementer fra onlinespil i deres markedsføring i forbindelse med eksempelvis jul og fødselsdage.

Den slags vil Dagrofa gerne have mere af, og kæden har derfor koblet sig på softwarevirksomheden Lead:famlys abonnementsbaserede aktiveringsplatform med gamification som omdrejningspunkt.

“Vi har oplevet virkelig god respons på forskellige spiltyper som julekalender og eksempelvis onlineskrabekort. Vi har derfor dels ønsket at øge frekvensen på disse typer af kampagner og dels ønsket at finde et fælles udgangspunkt for Meny, Spar og MinKøbmand,” siger Lasse Gubbertsen, der er loyalitets- og onlinechef hos Dagrofa.

Gamification handler om at aktivere og engagere sit publikum ved eksempelvis at føje spilelementer til en konkurrence på en hjemmeside.

Ved hjælp af platformen med 17 færdige spilkoncepter har Dagrofa selv lavet den første kampagne for Meny og varsler flere af slagsen i efterårets løb.

Lead:famly er stiftet i 2015 og beskæftiger ti mand med Thomas Kragh og Martin Bjørn Madsen i spidsen. Virksomhedens software anvendes af blandt andre HBO Nordic, Danfoss, Grundfos, Eniig, Fritz Hansen, Sydbank og Bravo Tours samt inden for detailbranchen af Sport 24, IdéMøbler, Ilva og Inspiration.