Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Rockgruppens nyeste album er designet af et engelsk designfirma, der er mere kendt for at arbejde for Coca-Cola.

Hvad har Coca-Cola og Metallica med hinanden at gøre? Det engelske designfirma Turner Duckworth.

Firmaet er kendt for at arbejde for brands som Coca-Cola men blev hyret af Metallica til at designe gruppens nyeste album, Death Magnetic.

Det fortæller Brandrepublic, som endvidere fortæller, at aftalen tog sigte på at forsøge at genskabe interessen for CD’ere.

Turner Duckwort’s løsning var at skabe en ikon-agtig og tre-dimensionel pakke.

Turner Duckworth siger, at det ikke mere handler om kunst men om at at skabe ikoner, der kan fungere på tværs af media, og f.eks. er der arbejdet med et design, der også kan fungere på en mobiltelefon-skærm.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club