Metroselskabet skal finde nyt reklamebureau

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

40 mio. kroner. Det er det budget, man kan vinde, hvis man byder på Metroselskabets udbud, hvor opgaven lyder på at øge kendskabet til Metroen og skaffe 175 mio. rejsende.

Metroselskabet står i de kommende år over for en stor opgave med at sikre øget passagervækst. Målet er godt 175 mio. rejsende i 2025. Et mål der vil gøre Metroen til den mest udbredte kollektive transportform i Hovedstaden. Det skriver Metroselskabet i teksten til et udbud, hvor de er på jagt efter en ny kreativ bureaupartner.

Udbuddet lyder på 40 mio. kroner, og fem bureauer vil blive prækvalificeret til at komme med bud på, hvordan man kan øge kendskabet til Metroen og fordelene ved at bruge den.

I 2019 vandt Hjaltelin Stahl et udbud for Metroselskabet blandt 17 bureauer, hvor man med kampagnen ‘Du er heldigvis hurtigt videre’ satte spot på åbningen af Cityringen og Nordhavnslinjen. Den kampagne blev nomineret og vandt guld i den nye Humor-kategori i  True Award.

Aftalen i det nye udbud løber fra medio 2022 og fire år frem med mulighed for forlængelse i 2 gange 12 måneder.

Opgaverne i udbuddet lyder ifølge udbudsmaterialet:

  • Strategisk rådgivning ifm marketing, branding, pr og kommunikation
  • Kreativ kampagne- og konceptudvikling på både strategisk og taktisk niveau
  • Gennemførelse af kampagner i samarbejde med mediabureau (SOM ER ??)
  • Produktion af reklame- og kreative opgaver
  • Udvikling af arrangementer
  • Løbende erfaringsopsamling og evaluering

Se udbuddet her.