Meyers har valgt bureau – for første gang nogensinde

Peter Engholm
25@mail.dk

Den stærkt voksende Meyers-koncern har normalt ingen faste bureau-partnere. Nu er et digitalbureau imidlertid i gang med at lægge en digital platform for den fremtidige kommunikation.

Det går an at kalde Claus Meyers mad-aktiviteter for et imperium, når nu omsætningen er på en halv milliard, og antallet af medarbejdere har rundet 800.

Forretningen er vokset betydeligt, samtidig med at der er et stort uudnyttet potentiale på den digitale side.

Det er baggrunden for, at Meyers har valgt Hello Group. Bag valget står Meyers kommunikationschef Louise Walter Hansen og Steen Halbye, der tiltrådte som adm. direktør i august sidste år.

”Vi ønsker at få løftet vores online-tilstedeværelse til et højere niveau. Det skal være lettere for kunderne at få tilfredsstillet deres ønsker på sitet, som hidtil mest har været opdelt efter, hvordan vi har organiseret os – altså for mange subsites,” siger Steen Halbye.

Hello Group udgør lidt en sjældenhed i Meyers-regi, idet koncernen ikke har haft deciderede bureau-samarbejder før.

”Organisationen er dygtig til at kommunikere sine handlinger – til storytelling og til events. Der har grundlæggende ikke været noget markedsføringsbudget, men som konsekvens af, at Meyers er vokset så meget de seneste 3-5 år, så har vi valgt Hello Group – med fire mål for øje: At sikre en god digital platform, der er forudsætningen for markedsføringsaktiviteter fremadrettet. At have et responsivt design, at sikre bedre shopping-muligheder for vores kunder samt en CRM-løsning, så vi bedre kan fastholde og udvikle den passionerede relation med vores mange kunder,” siger Steen Halbye.

Og så er det vel den klassiske, at det skal være skalérbart?

”Meyers er en koncern, der aldrig står stille, så løsningen skal også kunne matche vores næste eventyr,” siger Steen Halbye.

De 4 nævnte mål bliver suppleret med 3 grunde til at vælge netop Hello Group:

”Bureauet har i den grad fokus på usability – altså at hjælpe kunden med at få den rigtige digitale arkitektur, de er stærke på design, og de tilbyder løsninger, der er fleksible, når det gælder valg af teknik,” siger Steen Halbye.