Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Læs om Steltons nye brand. At Carlsberg indgår ny sponsoraftale. Samt om reklamedirektør, der om to uger skal være klar til cykelløb i Belgien.

“Michael, det er meget svært at starte et nyt brand”.

Sådan reagerede professor og dekan ved IMD i Schweiz, Dominique Turpin, da hans gamle elev Michael Ring luftede sine planer om et nyt familiemedlem i Stelton.

Michael Ring returnerede:

“Dominique, hvis det var let, ville alle jo gøre det”

Steltons ejer gennem seks år, Michael Ring nøjes ikke med at udvide Steltons sortiment med nye varenumre; han starter et helt nyt brand, som netop nu kommer med 33 nye produkter på et marked, som man måske kunne mene var mættet.

Rig-Tig by Stelton hedder det nye brand og det er nyt for Stelton at bevæge sig ud i køkkenet, siger brandmanager Mette Ramlow:

“Stelton går på fire ben: tabletop, accessories til hjemmet, personlige accessories og gourmetkøkken, det vil sige artikler til det finere spisebord. Vi er stolte over gourmetlinjen, men vi har indset, at der er et stort marked for køkkenartikler rettet mod hverdagskøkkenet og ikke mindst produkter i et lidt andet prisleje. Men det er en lidt anden målgruppe end Steltons, så derfor besluttede vi at udvikle et nyt brand med sit eget univers og brandværdier”.

Målgruppen er ifølge brandmanageren for alle, som holder af funktionalitet og godt design, og som gerne vil tænke på miljøet. Produkterne prissættes inden for en ramme, der hedder 50-300 kr.

Designerne har tænkt på de 20-45-årige, der bor i byen, og som holder af at gå ud og selv holde sociale sammenkomster. De moderne forbrugere, som sætter pris på æstetik, men ikke for enhver pris.

Foreløbig har Stelton indgået salgsaftaler med Inspiration og Imerco (Jyllands-Posten Living søndag, p. 10).

Carlsberg sparker Heineken ud fra Arsenal

Carlsberg sparker Heineken ud som sponsor af den engelske fodboldklub Arsenals hjemmebane. Carlsberg har indgået en tre-årig aftale og bliver dermed den øl, der udskænkes på Emirates Stadium.

Derudover får Carlsberg adgang til at bruge Arsenals nøglespillere i reklamer og på posters i butikker samt faste bandereklamer på stadion til alle kampe.

“Arsenal og Carlsberg har meget tilfælles: Der er tale om to kendte brands globalt set og det er rart, at vi har fået en stærk partner som gør sig godt internationalt og med en stor fanskare. Og ikke kun i Europa, men også i Asen”, siger direktør Keld Strudahl, der er international sponsorchef for Carlsberg (Jyllands-Posten Erhverv, lørdag, p. 8).

Branchefolk i medierne

Simon Hertz, direktør i Sunrise Reklamebureau, der er med på Team Executive Challenge, som skal cykle 170 km i kuperet terræn i Belgien om to uger, må erkende, at tre ugers sejlferie har kostet på konditionen:

“i forhold til min træning, har ferien trukket tænder ud. Jeg har slet ikke cyklet i tre uger, hvor jeg har været ude at sejle i den svenske skærgård. Det er tankevækkende, hvor hurtigt det fiser af igen. I stedet har det været god mental træning”.

Simon Hertz satser dog på at vende stærkt tilbage og har cyklet dagligt siden ferien (Børsen, p. 26-27).

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club