Af Peter Engholm 25@mail.dk

”Vi har haft et godt øje til dem gennem længere tid”, siger Mieles salgs- og marketingchef om bureuaet, der afløser Just/Kidde

Som Bureaubiz omtalte i sidste uge, takker Miele for godt 10 års samarbejde med Just/Kidde. Afløseren bliver Propaganda McCann, oplyser Lars Byrner, salgs- og marketingchef hos Miele.

“Vores tilfredshed med Just/Kidde understreges af de mange år, samarbejdet strakte sig over. På et tidspunkt er tiden dog inde til noget nyt, og vi vurderede nøje, hvilket bureau vi kunne se som en kommende samarbejdspartner. Og hér faldt valget på Propaganda McCann. Dette bureau har vi haft et godt øje til gennem længere tid, og vi glæder os rigtig meget til at komme igang med opgaverne,” siger Lars Byrner.

Ligefrem glæder? Finanskrisen går næppe uden om Miele. Hvordan påvirker det markedsføringen, at folk søger mod discount?

“Hvis der er noget, vi står fast på, så er det Mieles brand – og på vores historie siden 1899 og på vores filosofi: Immer Besser. Oversættelsen “altid bedre” refererer til, at de varer, vi lancerer i dag, skal være bedre end dem fra i går. “Altid bedre” gælder både oplevelse og service. Og vores horisont er lang”, siger Lars Byrner.

Det lyder nærmest som en konjunktur-ufølsom markedsføring ..

“Ja, som udgangspunkt. Men det kan da godt være, at jeg vil svare anderledes, hvis krisen varer i flere år, og du da stiller mig samme spørgsmål. Men hvad angår brandet og filosofien, så kommer vi aldrig til at lave – og kommunikere – andet”, siger Lars Byrner.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club