Mindshare tog til Herning og fik en kunde

FiG

Køkkenfirma har hidtil ikke været nævneværdig bureau-kunde – men nu vil man bruge Mindshare i lidt bredere forstand.

Er det værd at investere tid i at tage til et seminar i Herning for at fortælle om noget af sin viden?

I Mindshares tilfælde – ja.

Bureauet kan nemlig nu skrive JKE Design på kundelisten, og der er tale om et samarbejde, der rækker videre end mediabureau-ydelser.

”Vi har først og fremmest indledt et samarbejde, fordi vi hos Mindshare kan hente noget specialistviden, som vi ikke selv har. Men der er også elementer af kreativt arbejde – bl.a. omkring optimering på vores kreative platform,” siger Anita Barner Ibsen, der er marketingansvarlig hos JKE Design.

Firmaet har ikke for vane at bruge faste bureaupartnere. Man har i stedet satset på samarbejde med free-lancere. Men nu indleder man altså et samarbejde med Mindshare. Grunden blev lagt ved et arrangement, hvor Pej gruppen som flere gange tidligere inviterede til en saltvandsindsprøjtning fra Mindshare om ny viden og tendenser inden for marketingdisciplinen.

”For JKE Design er ’det gode køkkenliv’ alfa og omega. Alt vores kommunikation skal have det som omdrejningspunkt. Vi har samtidig en vision om at blive 100 pct. digitale, så vi kan tage forbrugerne i hånden og følge dem hele vejen til butikken. Men det kræver et bureau, som kan skabe solide, digitale forbrugerrejser, der rammer plet hos dem, der har størst indflydelse. Og det fandt vi den eftermiddag i Herning,” siger Anita Barner Ibsen.

Hun tilføjer dog, at hun i forvejen havde fulgt Mindshare lidt i forvejen, så jorden var gødet.