Af Peter Engholm 25@mail.dk

Charlotte Christensen forfremmes fra projektleder til operational director i bureauet, der taler om det modsatte af rettidig omu, når det gælder om at holde på medarbejdere.

På fredag får Charlotte Christensen ny titel og funktion i reklamebureauet Fradhouse – hun bliver Operational Director og ny daglig leder i bureauet Fradhouse og indgår i denne forbindelse i partnerkredsen. Her finder man i forvejen commercial director Claus Mossbeck og creative director Johnny Thun.

Charlotte Christensen overtager dermed ansvaret for bureauets daglige drift og overtager dialogen med de eksisterende kunder samt får ansvar for bureauets økonomi og personaleledelse.

Charlotte Christensen har de seneste to år arbejdet som projektleder hos Fradhouse og har tidligere arbejdet for Cubizz Communication, Euro RSCG og TBWACopenhagen.

Charlotte er endvidere den tidligere Miss Birkerød, hvilket også har spillet ind i overvejelserne – lyder det, nærmest skæmtende, i en pressemeddelelse fra bureauet:

“Charlotte har den fornødne udstråling og charme, så kunderne bliver i folden. Og med den verserende finanskrise, har vi valgt at opprioritere vores newbizz aktiviteter, hvilket gør, at jeg nu overlader den daglige drift til Charlotte,” siger Claus Mossbeck.

Fradhouse har sin anstændige andel af kunder, der er gået konkurs – og andre, der har skåret ned. Men det har indtil videre ikke kostet på medarbejdersiden.

“Mange bureauer snakker for tiden om rettidig omhu som begrundelse for afskedigelser – hos os er tanken stik modsat; vi går langt for at beholde den dygtige stab af medarbejdere, som vi har opbygget igennem de senere år.

Hvad er egentlig det modsatte af “rettidig omhu”?

“Jeg vil hellere sige, at vores opfattelse af begrebet er, at vi er en lille familie, og familiemedlemmer fyrer man ikke bare. Loyalitet går begge veje, såvel i op- som i nedgangstider. Og så vil jeg opfordre mine direktør-kollegaer til ikke at skynde sig at fyre juniorfolkene; det er oftest dem med det største engagement og laveste lønkrav. Branchen har brug for disse kræfter i fremtiden, så jeg håber ikke, vi ser en gentagelse af panik reaktionerne fra forrige krise, hvor gennemsnitsalderen i perioden 2001-2003 steg fra 29-35 år. For så står vi som branche med et alvorligt problem endnu en gang,” siger Claus Mossbeck.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club