Mobile first har været et mantra de senere år og det giver naturligvis åbninger for bl.a. bureauer, der laver mobilannoncer.
Således åbner nu et bureau i Danmark, der med annonceplatformen Adcanvas, målretter annoncer til mobilen.
Bureauet hedder Nexd og hovedkontoret ligger i Tallinn i Estland.
Efter at have åbnet kontorer i London, New York, Paris og Singapore er turen kommet til København, som bliver spydspids for Norden.
Til at stå i front for det danske bureau, har man ansat Niels Forsberg som managing director.
Han kommer fra et job som head of insight hos IUM og har tidligere været hos Mediacom og Reputation Institute.
”I en tid hvor bureauer og annoncører øger deres fokus på kreativ aktivering og kvalitetseksponeringer på digitale platforme, tror jeg markedet er moden til en stærk mobile first platform og vores giver helt nye annoncemuligheder”, siger Niels Forsberg og fortsætter:
”Vores platform bygger på ny teknologi, der gør det muligt at lægge mere kreativt indhold ind i mobilannoncer og den grafiske opløsning i top. Det skyldes en usædvanlig stærk komprimeringsmotor. Oveni vælger man som bruger selv, hvilken adserver man ønsker at bruge til at afvikle sine mobil annoncer. Det giver en stor uafhængighed, som jeg tror mange bureauer og kunder vil synes om.”, siger landechefen.
Om baggrunden for at gå ind i Skandinavien, siger global CEO for NEXD, Alex Rahaman:
”De skandinaviske lande er kendt for at være innovative og højt digitaliserede, hvor smartphone-penetrationen nærmer sig 100%. Derfor tror vi der er et godt fit med vores unikke platform, og den udvikling vi ser i Norden.