Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Med næsten 2 mio. brugere er det svært at holde den hidtidige vækstrate. Det flytter fokus mere over på brugen af app'en.

MobilePay har konstant haft en stigende vækstkurve når det gælder tilstrømningen af personer, der har downloadet mobilapp’en.

Det ser nu ud til, at man nærmer sig et toppunkt. Ifølge Danske Banks regnskab er antallet af nye kunder faldet fra 285.617 i tredje kvartal 2014 til 259.793 i fjerde kvartal.

Til Børsen siger Mart Wraa-Hansen, chef for MobilePay, at han ikke tror, at markedet er mættet:

”Vi tror ikke markedet er ved at være mættet, men det er klart, at jo større andel af markedet, du spiser, des sværere bliver det at opretholde samme vækst i antallet af brugere.”

MobilePay har næsten 2 mio. brugere, og det er så stort et tal, at brugen i dag er mere interessant at fokusere på, siger direktør i Accenture, Mads Raahede, til avisen:

”Det man skal se på er brugen af MobilePay. For der er ingen tvivl om, at med så mange brugere på MobilePay har Danske Bank en fantastisk platform til at komme ud til både de eksisterende og nye kunder.”

Børsen, p. 8.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club