Fodboldlandstræneren ser frem til at blive ”en del af Bet24s komptetente hold på det danske marked”. Og hvad siger DBU?

Kanonerne er ved at blive kørt i stilling til et helt nyt og konkurrence-intensivt marked, når det efter nytår bliver legalt at udbyde spil i konkurrence med Danske Spil.

Et af de første selskaber til at forsøge at bryde Danske Spils monopol, Bet24, har nu fundet et særdeles kendt navn frem som såkaldt ambassadør for selskabet.

Der er tale om Morten Olsen, som nærmest er fodboldens Godfather i Danmark og anerkendt som en af de absolut mest vidende fodboldpersonligheder i Europa. 

“Morten Olsens skarpe analyser og spiltips bliver uden tvivl til glæde for vores kunder. At vi så godt kan frygte, at hans tips bliver så gode, at det kan blive en dyr affære for os, må vi leve med”, siger Henrik Greve Jensen, nyudnævnt landechef for Bet24.

Landstræneren vil løbende levere spilletips til kunderne, og det kommer han til at gøre på udvalgte kampe, som får dynamit-odds – altså store kampe, hvor Bet24 giver “specielt fordelagtige” odds. Derudover bliver Morten Olsen nyt ansigt i en række reklamefilm, ligesom han med mellemrum på tv vil komme med analyser til gavn for spillerne.

Hos Morten Olsens arbejdsgiver, DBU, siger kommunikationschef Lars Berendt om landstrænerens bijob:

“Den eneste begrænsning med DBU, for så vidt angår Morten Olsens egne sponsorater, er, at de ikke må konflikte med DBU’s hovedsponsorat (pr. 1. januar: Danske Bank, red.). Hvor vidt Morten Olsen har talt med DBU om den konkrete opgave, forbliver et internt anliggende.”

I en pressemeddelelse siger Morten Olsen:

“Jeg ser frem til at blive en del af Bet24s kompetente hold på det danske marked. Grundighed, analyse og viden er vigtige ingredienser i mit arbejde som fodboldtræner. Jo bedre man har forberedt sig og analyseret på opgaven, desto større mulighed har man for at vinde. Jeg ser op mod 350 fodboldkampe på en sæson. Jeg taler med masser af mennesker om fodbold og læser en masse faglitteratur og magasiner om fodbold. Jeg håber og tror, at jeg kan overføre noget af min viden til gavn for Bet24s kunder”.

Det er ikke første gang, Morten Olsen optræder som reklamesøjle. Han har længe været knyttet til høreapparat-producenten, Widex og i efterårets løb har han også optrådt for den norske bank DnB. Det var før Danske Bank blev ny hovedsponsor.

Bet24 har hidtil anvendt Winther’s som reklamebureau og det vil man formentlig fortsætte med. Desuden forventes OMD at blive mediabureau.

Omkring Bet24 er der desuden den detalje, at Jan Duckert og Henrik Juul har været med til at starte selskabet og fortsat har en ejerandel. People Group er samtidig bureau for Lotto, men ejerskabet er clearet af med Danske Spil.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club