Der kommer stadig flere eksempler på co-branding inden for musikbranchen. Pt. kører TDC f.eks. et samarbejde med Ida Corr og tidligere har LOC været samarbejdspartner.
I sidste uge var det så bandet Lukas Grahams tur til at indgå en aftale med industrien. Nærmere betegnet højttalerproducenten Dali.
Samarbejdet går ifølge Børsen ud på, at Lukas Graham promoverer Dalis højttalere verden over, mens bandet til gengæld får kontant betaling, højttalere og nemmere ved at komme ud at optræde på Dalis eksportmarkeder.
Det er bureauet Stepitup, der har sat de to partnere sammen. Bureauet, der er etableret i 2009, har formidlet kontakten mellem flere musikere og virksomheder, f.eks. mellem Medina og Schweppes, Morten Breum og Citroën samt Rasmus Seebach og Opel.
Ifølge marketing manager hos Dali, Inez Bukdahl, er baggrunden for at indgå aftalen med det københavnske band, at man når ud til nye målgrupper:
”Det er mange penge for os at bruge på en aktivitet. Men vi har retfærdiggjort det med, at vi når en målgruppe, som vi ellers ikke ville nå igennem klassiske magasinannoncer”, siger hun til Børsen (Børsen Mediemarked, p. 10).