Tilbage i foråret hjalp århusianske Kernel Mejeriforeningen med at introducere det meget anerkendte amerikanske Got Milk koncept over for skolebørnene. Nu må bureauet så sige farvel til kunden.
Mejeriforeningen har besluttet at samarbejde med Nørgård Mikkelsen i stedet, og valget er truffet efter en kort dialog-runde.
“Vi havde en klar opfattelse af, hvad vi har brug for: et full-service bureau, der er en sikker havn, og det matcher Nørgård Mikkelsen fint. Vi havde ikke en konkurrence men en dialog med tre bureauer, og vi var meget hurtigt afklaret om valget,” siger Lars Witt Jensen fra Mejeriforeningen.
Han forklarer skiftet fra Kernel, som man har samarbejdet med i en årrække, således:
“Vi har haft et et rigtig godt samarbejde med Kernel, og de har hjulpet os meget. Men i sådan et samarbejde opstår der let vaner, verden forandrer sig, vi udvikler os og det gør Kernel også. De har udviklet sig rigtig meget, og vi har nok flyttet os lidt væk fra hinanden,” siger Lars Witt Jensen og tilføjer:
“Vi arbejder med at markedsføre mælk generisk, og det fortsætter vi med. Men vi har brug for at få friske øjne på og blive udfordret.”
Nørgård Mikkelsen har tidligere haft Mejeriforeningen på kundelisten, men det ligger tilbage til starten af dette årtusind, hvor bureauet arbejdede med skolemælken.
Der lægges dog ikke op til, at den halvt år gamle Got Milk kampagne skal erstattes.
“Vi har fået god opmærksomhed fra skolebørnene på kändis-konceptet, men vi har en udfordring i at få opmærksomheden omsat til et rent faktisk tilvalg af mælk, så der skal nok arbejdes med eksekveringen,” siger Lars Witt Jensen.
“Når vi arbejder med kommunikation til skolebørn, skal vi sikre en høj grad af edutainment med undervisning og underholdning i samme koncept. Mælk er en vigtig del af den danske madkultur, og vi ser frem til at rykke på forbruget,” siger Hanne Harbo, der er koncept- og foodplanner hos Nørgård Mikkelsen.
Samtidig med, at Kernel må sige farvel til Mejeriforeningen, kom bureauet dog med en god nyhed. Djurs Sommerland har oplevet en vækst på 15 pct. i antal besøgende, og i en pressemeddelelse fortælles, at “Udvidelsen af parkens kundegrundlag er en del af forretningsstrategien bag Djurs Sommerlands vækst, og den brandstrategi som Kernel står bag. En strategi der – kombineret med en kreativ udfoldelse af platformen “Vi elsker legebørn” – er blevet udfoldet på tv, print, web og outdoor-medier.