”Når mit hjerte er overbevist, følger min hjerne med”
Carlsbergs digitale direktør, Jens Jermiin, portrætteres i Børsen Pleasure, hvor han karakteriserer sig som en hybrid mellem det kontrollerede danske og det emotionelle italienske. Moren er nemlig italiensk og faren er dansk.
”I nogle situationer er jeg rimelig intuitiv og emotionelt gearet – også i mit forretningsmæssige virke. Når mit hjerte er overbevist, følger min hjerne med. Jeg kan blive meget begejstret og så kommer logikken og rationalet bagefter”.
Om reklamebranchen siger den tidligere creative director hos Coca-Cola:
”Reklamebranchen kan udefra set virke overfladisk og hvor det eneste, man laver, er at feste. Den tiltrækker udadvendte, kreative mennesker, der har et ønske om at udtrykke sig. Men bag denne nogle gange højtråbende kultur er der også en stærk trend om at ville gøre en forskel og gøre verden bedre. Der er sket et positivt skifte fra me me me til we we we” (Børsen Pleasure, p. 12).
Tue Mantoni er både utålmodig og rastløs og prioriterer forældremøder højt
B&Os topchef Tue Mantoni har det med ikke at overlade noget som helst til tilfældighederne. Han mener selv, at det netop er den timede og tilrettelagte tilgang til livet, der har gjort det muligt for ham at slå igennem i så relativt en ung alder.:
”Jeg tror, at alder er vigtigst, når man møder nogen første gang. Det er en faktor lidt ligesom udseende, hår eller tøj. Men over tid betyder det stadig mindre. Faktisk kan det være en fordel at føle sig lidt underlegen, når det kommer til alder, for så må man kompensere for sin mindre erfaring med at lytte mere til andre. Så må man være ekstra faktabaseret”.
Tue Mantoni er en rastløs type og er klar over, at hans udfordring er tålmodighed:
”Jeg er jo helt vildt rastløs. Mine medarbejdere ville måske sige, a jeg har en kort lunte. Jeg bryder helst op fra et møde, der er skemalagt en time, hvis det føles færdigt efter en halv”.
Nysgerrig er Tue Manoni også, og det spørgsmål han ofte stiller garvede kolleger og forretningspartnere over middagsmaden rundt omkring i verden, er hvad de fortryder og ville have gjort anderledes.
”Der er aldrig nogen, der har sagt, at han brugte for meget tid med familien. Kun det modsatte. Det er tankevækkende”.
Det er også en af grundene til, at han har det med at lægge mobilen fra sig.
”Man bliver nemt en slave af telefoner, så når det bliver lørdag, lægger den simpelthen ud i bilen. Hvis først jeg tager den, er den svær at slippe igen, fordi mit job er så spændende og udfordrende”.
Om familie- og arbejdsliv siger Tue Mantoni:
”Noget af det sværeste i min situation er at balancere arbejds- og privatliv. Jeg ser nok ikke så meget fjernesyn med mine unger, som mange andre forældre gør. Men jeg har gjort det til et princip at man skal være der, når det gælder. Så min uundværlige sekretær og jeg kigger altid i kalenderen, hvor alle fødselsdage, forældremøder, opvisninger på gymnastikholdet, første skoledag osv. Er noteret. Det er endnu ikke glippet at finde tid til de ting. Alt andet ville også være åndssvagt” (Børsen Pleasure, 22-26).