Hos det lille københavnske bureau, Naked, var man lige før sommerferien oppe i skyen. Partner og medstifter af bureauet, Casper Willer, spillede en central rolle i, at Naked på globalt plan vandt Virgin Atlantic.
Det fører nu til markant karrierehop for Casper Willer – han flytter til London for at indtage rollen som kreativ direktør for Naked i Europa.
Desværre er der også lidt malurt i bægeret – specielt for den lille flok, der har udgjort Naked i København.
Det er nemlig blevet besluttet at lukke Naked i København. Det bekræfter Casper Willer over for Bureaubiz.
Med beslutningen om at lukke i København trækker Naked sig reelt helt ud af Norden, idet man tidligere i år besluttede at lukke kontoret i Sverige. Baggrunden er en ændret bureaustrategi.
“Naked har besluttet at fokusere mere på sine keyhubs, der er London, New York og Sidney. Herudover er der nogle strategiske kontorer – som f.eks. Sao Paulo og Tokyo – og desværre kom København ikke med i den kategori,” siger Casper Willer og fortsætter:
“Vi har primært arbejdet med store internationale kunder i København som f.eks. Nokia og Coca-Cola. Det er kunder som godt kan serviceres ud af London.”
Ud over ham selv flytter en medarbejder mere med, som er relateret til Coca-Cola.
Naked fortsætter i København resten af året. Der er flere store projekter i gang, som skal færdiggøres.
For managing partner Mette Hørdum må det være en ærgerlig beslutning. Hun kom til bureauet i slutningen af sidste år som afløser for nordmanden Ørnulf Johnsen, men kom altså op mod en ændret strategi i Naked internationalt og må derfor sige farvel til jobbet.
“Det er selvfølgelig enormt ærgerligt, at man fra international hånd har taget denne beslutning, særligt set i lyset af vi fra dansk side ikke bare har et stærkt hold, men også har leveret gode resultater, og løsninger der er anerkendt både herhjemme og i udlandet,” siger Mette Hørdum.