NATO vælger to bureauer

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Den politiske og militære alliance har afholdt en bureaukonkurrence og valgt en konstellation til at kunne levere en omfattende mængde bureau-ydelser.

NATO er ikke just top-of-mind, når det gælder brands. Og det er heller ikke bureauer, man sætter ind ved militære operationer.

Ikke desto mindre har den nordatlantiske alliance valgt to bureauer, samlet i én konstellation.

Og når man kigger på de ydelser, som den nye bureaupartner skal kunne levere, så forstår man godt, at der skal flere bureauer til: Strategisk kommunikationsrådgivning, design, branding, marketing, PR, video, digital og social media.

NATOs nye bureau-partnere er Agenda, et PA- og kommunikationsbureau, der udspringer fra Washington D.C., og Engine Group, der i sig selv er et konglomerat af bureauer med kontorer i bl.a. USA, Storbritanien og Kina.

Oven på dét, der fra bureauside beskrives som en lang proces med en hård konkurrence, siger Simon Peck, der er Group Managing Director i Engine UK:


”Vi er begejstrede for at skulle arbejde sammen med en så fremtrædende og vigtig institution, der håndterer nogle af vor tids spændende udfordringer.”

Bureau-alliancer er ikke nye hos NATO. Bureaubiz kunne i november 2013 berette, at NATO’s Allied Rapid Reaction Corps havde hyret M&C Saatchi til bl.a. at bistå med at styrke en SoMe-strategi i forbindelse med eventuelle terrorangreb.