Navn og logo bag ny kæde skabt af en af aktionærerne

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Norsk-ejede Expert forbereder lanceringen af en ny kæde i direkte konkurrence med Elgiganten.

Ambitionerne er store bag den nye lavpris elektronik-kæde, som norskejede Expert forbereder i Danmark, og den vil blive markedsført intensivt.

Til gengæld bliver det mere begrænset, hvad satsningen kaster af sig til den danske bureaubranche.

F.eks. er kædens nye navn og logo udviklet af en af de store aktionærer bag Expert.

Der er tale om norske Øivind Tidemannsen, der står bag en række norske detailkæder.

“Vores brand er på plads, og vi har reelt ikke brugt mange kræfter på det, fordi vi er så heldige at have en i ejerkredsen, der er både innovativ og kreativ,” siger Jesper Boysen, der er direktør for Expert.

Navnet bliver Power, men han ønsker ikke at distribuere det nye logo endnu. Det er dog blevet synligt for nogle dage siden i forbindelse med et jobopslag på Jobindex. Opslagene er dog væk igen, og derfor er det eneste sted, man lige nu kan se logoet i forbindelse med en artikel på Computerworld (se det her).

Den nye kæde vil komme i direkte konkurrence med Elgiganten. Den første butik åbner om få måneder, og målet er 25-30 butikker.

Markedsføringen vil blive intensiv, siger Jesper Boysen.

“Når man vil åbne en helt ny kæde, så kan man ikke gøre det stille – så ja, vi kommer til at blive meget synlige,” siger Jesper Boysen og fortsætter:

“Det er der så en række muligheder for at være, og vores markedsføring vil nok blive en kombination af mange ting. Vi skal henvende os til en meget bred målgruppe lige fra børn til pensionister, og vi skal være til stede hvor kunderne er.”

Expert har allerede valgt at samle sig hos et norsk bureau, og det vil også blive her markedsføringen af Power vil komme fra.

“I Norge ligner Expert meget mere Elgiganten, så det er ikke svært at overføre erfaringerne fra Norge til Power. Det er faktisk sværere i forbindelse med markedsføringen af Expert i Danmark, men det går udemærket,” siger Jesper Boysen.