Advice starter 2013 med at ansætte syv medarbejdere

Ansættelserne er et led i at gå efter at blive det foretrukne lead bureau.

Strategien for 2013-2016 er klar. Advice vil være det foretrukne leadbureau og til at hjælpe bureauet frem til målet, har man her i januar ansat ikke færre end syv nye medarbejdere, så bureauet er oppe på knap 70 medarbejdere.

Her er listen over de nye medarbejdere:

Charlotte Knudtzen er ny seniorrådgiver og primært rådgive om branding.

Charlotte kommer fra et job hos Nyt Hospital i Nordsjælland, hvor hun  stod i spidsen for et strategiprojekt for projektorganisationen. Desuden har hun tidligere været på reklamebureauet Sigman.

Hun er cand.merc.  i international marketing management og har endvidere fem års erfaring fra egen virksomhed inden for projektledelse og brandstrategi.

Charlotte har skrevet to bøger om hhv. brand management og marketing/innovation management.

 

Også Andreas Kromphardt Carlsen skal rådgive om branding i sin egenskab af kommunikationsrådgiver inden for branding.

Andreas’ speciale er oplevelsesbaseret forretningsudvikling og hvordan virksomheder kan styrke deres service-/produktkoncepter.

Han kommer fra en stilling som konsulent i Center for Kultur og Oplevelsesøkonomi og har en bred erfaring med kommunikation fra tidligere ansættelser i Rambøll Management Consulting, PwC og Tivoli.

Nino Dedenroth er ansat som senior concept developer.

Han kommer fra et job som copywriter hos Co+ og ellers har han de seneste ti år med base i San Fransisco leveret indhold, strategi og kreativt input til en række reklame- og kommunikationsbureauer.

Her har han løst opgaver og lanceret kampagner for kunder som IO Interactive, Eidos, San Francisco 49ers, Monterey Bay Aquarium og 3 Mobil.

Tidligere formand for Danmarks Socialdemokratiske Ungdom (DSU) Peter Hummelgaard skal arbejde som konsulent i Advice inden for public affairs og public relations.

Han har været projektansat hos Advice siden 2010.

Ud over sine fire år som formand for DSU har han taget en cand.jur. fra Københavns Universitet, siddet i forretningsudvalget i Dansk Ungdoms Fællesråd, arbejdet i Udenrigsministeriets juridiske tjeneste og har senest opholdt sig i USA, hvor han arbejdede for Barack Obamas kampagne op til valget i 2012.

Desuden er Peter fast blogger på Politiken og en aktiv politisk debattør og så har han siden marts 2012 været opstillet som kandidat til folketinget for Socialdemokraterne.

 

Jacob Holst Mouritzen skal være konsulent i bureauets Social & Digital-team. På Linked-in kalder han sig selv for en social media Ninja.

Han har arbejdet med sociale medier siden 2009 – bl.a. som community manager under Dansk Ungdoms Fællesråd og som konsulent for IT-virksomheden Komfo. Desuden har Jacob Holst som selvstændig rådgivet iværksættere, kunstnere og NGO’er om sociale medier.

Marie-Louise Henningsen bliver analysekonsulent i Advice’ analyseafdeling, hvor hun skal gennemføre analyser samtidig med at hun bruger værktøjer fra tillægsuddannelsen i journalistik til at formidle analyserne.

Hun er uddannet sociolog og kommer med erfaring fra SKATs innovationsafdeling.

Sune Thøgersen skal arbejde som analyserådgiver.

Han har fem års erfaring fra Kommunernes Landsforening (KL) og har bl.a. medvirket til at udbrede innovation i kommunerne gennem involvering af brugere, medarbejdere og interessenter i udviklingen af fremtidens velfærd.

Hos Advice skal Sune blandt andet kortlægge borgernes servicerejser i mødet med offentlige myndigheder.