BBDO hyrer 2 kreative og 1 seniorprojektleder

Egentlig er det to web-kreative, men det hedder det snart ikke mere …

BBDO har ansat seks seniorer i løbet af tre måneder. Og nu ansætter BBDO igen. Denne gang 2 web-kreative – og en seniorprojektleder.

At nyansættelserne tæller såkaldte webkreative, er ingen tilfældighed. Mens nogle bureauer tror på, at holde det interaktive medie ude i en armslængde, er BBDO’s holdning stik modsat.

– Vi høstede en del hævede øjenbryn, da vi sidste år valgte at fusionere det digitale bureau Atmosphere fuldt ind i BBDO. Men vi oplever nu, at det fuldt integrerede BBDO giver os kraftig medvind. Vores kunder efterspørger det. Jobmængden vokser. Og frem for alt gør det vores arbejde endnu bedre, siger Niels Erik Folmann, adm. dir. for BBDO.

De to webkreative er Mikkel Søndergaard, der kommer fra Creuna og Emil Olsen, der også har bureaubaggrund. Deres webkompetencer ligger specielt i Motion Graphic og 3D. Et område, der er stærkt efterspurgt blandt BBDO’s kunder.

– Men termen “webkreative”, er efterhånden lidt passé. Vi er faktisk en my fra at sige, at der ikke findes “digitale kreative” og “almindelige kreative”. Men blot “kreative”, siger Carsten Schiott, kreativ direktør på BBDO, og fortsætter:

– Én af vores dygtigste web-grafikere, barsler således om kort tid med sin første “traditionelle” reklamefilm. Og to af vores “almindelige” kreative står bag nomineringen i Cross Media-kategorien i DIA Awards, siger Carsten Schiott.

BBDO har i alt 3 nomineringer til DIA, og blander sig dermed i toppen blandt de traditionelle webbureauer:

– Det er vi selvfølgelig kisteglade for. Vi arbejder hårdt med kreativitet på tværs af alle medier. Og forsøger hele tiden at udfordre de traditionelle arbejdsprocesser og -konstellationer. Men det er stadig idéen, der er der bærende element, siger Carsten Schiott.

Desuden har BBDO ansat Annette Piilgaard som seniorprojektleder, der således bliver den 7. nye senior på BBDO indenfor de sidste 3 måneder. Annette har en fortid som projektleder på Co+Høgh samt Advance. Hun skal bl.a. servicere Arla med brand activation.

– Og så skulle holdet ellers være på plads. På denne side af sommerferien, i hvert fald, siger Niels Erik Folmann.