Bureaunyt: Bureau skifter navn

Emil Malte Simonsen
emil.s@bureaubiz.dk

Læs også om branchepartnerskab, der skal gøre filmproduktion grønnere; nyt kreativt bureau, der får dansk hit på Spotify med TikTok-challenge og om dansk amatørfotograf, der vinder global fotokonkurrence.

Dansk amatørfotograf vinder global fotokonkurrence
Danske Sune Pedersen har vundet den verdensomspændende fotokonkurrence Huawei Next-Image Awards. Hans vinderbillede blev udvalgt blandt knap 1,2 millioner fotos, der alle er taget med en mobiltelefon. Med førstepræmien fulgte også 10.000 dollars (omkring 63.000 danske kr.). 


Sune Pedersens billede The Hug viser hans far og sønner i omfavnelse under COVID-19-pandemien

Bureau skifter navn
Det aarhusianske web- og marketingbureau Erhvervshjemmesider ApS skifter officielt navn til Aveo A/S. Det oplyser bureauet i en pressemeddelelse. Heri lyder begrundelsen, at det gamle navn betonede mere klassiske hjemmesideløsninger, men at bureauet, som følge af corona, også har oplevet efterspørgsel for at tage handel online, såvel som hjælp til digital markedsføring.

“Der var et akut behov for markedsføring, der var målbart og som sørgede for at vinde salget,” siger Samuel Glaes, partner og adm. direktør i virksomheden. Han fortsætter: “Her greb vi bolden og omstillede os, så vores kunder stod bedst muligt i en ellers svær situation.”

Samuel Glaes forudser, at virksomhedens fokus på webshops og markedsføring kun kan “blive større i fremtiden.”


Partnerne i Aveo: Anders Linddahl, Simon Børsting Sørensen og Samuel Glaes

Nyt kreativt bureau får dansk hit på Spotify med TikTok-challenge
Det nystartede kreative bureau Micky Creatives, stiftet af Nicky Andersen og Michel Sian, der begge er dansere og koreografer, har brugt det sociale medie TikTok til at gøre en dansk sang  populær på Spotifys danske hitliste. 

Bureauet arbejder med tilknyttede influencere, der deler det kreative indhold, Micky Creatives laver. Det brugte de til at markedsføre sangen ‘Dejlig’, der er lavet af kunstnerne Fouli og Jimilian, gennem en TikTok-challenge – en koreograferet dans, der kan udføres og deles af brugerne. Det har ifølge Micky Creatives ført til 3,7 millioner views på TikTok og en førsteplads på Spotifys liste over mest populære danske sange til ‘Dejlig’.

Kommunikationsbureau vil bruge kundetypeværktøj
Kommunikationsbureauet Kalb har indgået samarbejde med Institut for Kundetyper, der betyder, at bureauet får licens til at bruge instituttets kundetypeværktøj Emotionelle Kundetyper®. 

Marianne Rosalie Kalb, direktør i Kalb, siger om samarbejdet: 

“I fremtiden kommer metoden til at danne det faglige, metodiske grundlag for Kalbs tekstkoncepter og for de markedsføringsstrategier og kampagner, vi arbejder med. Dybest set handler det om, at vi med metoden her får endnu mere fokus på kunders adfærd og følelsesmæssige beslutningsprocesser. Metoden tiltaler os, idet den både er forskningsbaseret, praktisk og jordnær, og vi har allerede efter de første måneder set, hvordan den viden effektivt kan løfte og styrke den røde tråd i kommunikation og markedsføring.” 

Emotionelle Kundetyper er en forskningsbaseret metode, der beskriver, hvordan man vægter forskellige emotionelle faktorer i en købsproces. De fire kundetyper har vidt forskellige interesser og bevæggrunde for at købe, og skal derfor også håndteres og kommunikeres til på forskellige måder.

Partnerskab vil gøre filmbranchen grøn
Et nyt partnerskab i filmbranchen skal medvirke til at gøre filmbranchen mere grøn. Målet er, at branchens klimaaftryk og grønne omstilling løbende måles og dokumenteres. Projektet hedder Bæredygtig Film- og TV-Produktion (bftp) og er i første omgang et website med råd og vejledning til, hvordan film- og tv-folk kan producere mere klimavenligt.

Bag både website og projekt står klyngeorganisationen Vision Denmark, der sammen med Producentforeningen, Det Danske Filminstitut og de regionale filmfonde vil hjælpe branchen med at producere mere klimavenligt. I en pressemeddelelse lyder budskabet fra initiativgruppen, at det er “på høje tid, at vi styrker den grønne profil herhjemme og forbereder os på lignende tiltag.”

Caroline Gjerulff, projektleder på bftp i Vision Denmark, siger her også, at det ikke skal være “op til den enkelte producent at finde hoved og hale i, hvad det vil sige at producere bæredygtigt.”

Det skal websitet bftp.dk bl.a. hjælpe til med. Her kan filmfolk i alle funktioner få et overblik over, hvordan de kan nedbringe deres klimabelastning.