Bureaunyt: Mærsk-kampagne vinder WARC-Grand Prix

Læs også: Propellant skifter navn og identitet, to danske vindere ved European Design Awards og &Co laver skræmmekampagne for Tivoli-forlystelse.

&Co laver skræmmekampagne for Tivoli-forlystelse
Tivoli har i samarbejdet med &Co lavet en kampagne for en ny forlystelse– et ‘skræmmehus’ med navnet Villa Vendetta. Håbet er at vise både angst og glæde på samme tid. 

To danske vindere ved European Design Awards
I sidste uge blev designprisen European Design Awards uddelt. Blandt vinderne var to danske arbejder, der blev hædret med én pris af sølv og én af bronze. 

Designbureauet Sigrun.nu, der består af Sigrún Gudbrandsdóttir & Sara Itkin, vandt sølv i kategorien Branding, Company Logo for arbejdet med at skabe danske Samsø Bærs logo.

Creuna vandt bronze i kategorien Digital Miscalleneous for et arbejde for Vestas-ejede Utopus Insights: Turning big data into lovable digital products

Mærsk-kampagne vinder WARC-Grand Prix
En treårig kampagneindsats fra Mærsk er blevet belønnet med en Grand Prix ved WARC Effectiveness Award. Kampagnen ‘Setting af new course for growth’ skulle repositionere rederiet som end-to-end-logistikudbyder. Dén indsats, som &Co har været bureauet bag, har nu kastet en hovedpris af sig i B2B-kategorien i den globale effektivitetspris. Juryen lægger bl.a. vægt på, at kampagnen har øget Mærsks brandværdi og at logistics and services-aktiviterne er øget med 24 pct. 

Kampagnen er tidligere blevet belønnet internationalt i B2B-kategorien. I november kårede det internationale marketingmedie The Drum Mærsk til årets B2B Brand of the Year. 

Se ‘Disconnected’ her, der er én af i alt tre film fra kampagnen.

Propellant skifter navn og identitet
Det grafiske bureau Propellant kommer i fremtiden til at hedde XO – 360° Graphics. Navneskiftet sker for bedre at afspejle bureauets services og position, siger CTO og stifter, Jens-Bjørn Flodin, i en pressemeddelelse. Han uddyber: 

“Efter 12 år som succesfuldt traditionelt grafisk bureau med afsæt i mere traditionelle medier har bureauet Propellant gennemgået en rejse mod en moderne position som full-service leverandør af kampagneelementer til alle medier. Bureauet, der startede i 2009 og dengang havde fokus på traditionelle medier, er i dag et 360° grafisk implementeringsbureau, som nu leverer lige dele HTML og SoMe-assets, animationer samt e-POS og layout til alle offline kanaler. Derfor navnet XO – 360° Graphics.”

Propellant blev stiftet af Jens-Bjørn Flodin. I 2016 kom Christoffer Carstenskjold til som partner og medindehaver af bureauet, der har kontor på Købmagergade i København. Blandt kunderne er YouSee, Nykredit, Unibet, Nets og bureauer som Benjamin Creative og Sunrise.


Christoffer Carstenskjold og Jens-Bjørn Flodin