NoA på storindkøb i Finland
The North Alliance, der bl.a. står &Co., har købt to fremtrædende bureauer i Finland. Det ene, det kreative bureau Bob the Robot, blev for nyligtkåret til årets bureau i Finlands, men det andet, DK&A har profileret sig som et fremstormende digital design- og udviklerbureau.
Det er første gang, NoA-gruppen bevæger sig ind på nyt territorie siden 2014, hvor gruppen blev etableret i Danmark, Sverige, Norge og Polen. Til Markedsføring siger adm. dir. i NoA, Mikael Jørgensen, at der også er planer om at gå ind på flere markeder. Opkøbet af de to finske bureauer er således første skridt i en international vækststrategi.
”Vi vil gerne sammensætte kompetencer på en anden måde. Vi vil udfordre de gængse netværksstrukturer. Vi ser os ikke som en bureaugruppe med fokus på reklame, men som specialister inden for customer-driven growth. Og der har vi brug for de kompetencer, der kan hjælpe kunderne med at vokse,” siger Mikael Jørgensen til Markedsføring. Han fortsætter:
”Grundlæggende holder vi fast i, at vi har en helt anden struktur end eksempelvis store amerikanske netværk. Vi har ikke et stort hovedkvarter, der er hjertet. Vi opkøber bureauer, som bevarer deres identiteter og er hjertet i det, vi gør. Vi vil gerne have, at det er de bedste, der bliver en del af NoA-familien. Vi vil gerne lave en god forretning for kunderne, og så bliver det også en god forretning for os.”
Nørgaard Mikkelsen bag ny Rynkeby-brandplatform
Rynkeby er mere end bare juice. Det skal en ny brandplatform og nyt emballagedesign gøre tydeligt for danskerne. Det betyder mindre skærmtid til aben Rynke. Nørgaard Mikkelsen har hjulpet med opgaven.
Bureaudirektør giver gratis kampagneudvikling til kvindelige iværksættere
CEO i Nord DDB, Anette Piilgaard, lancerer initiativet, 2X Founders, hvor to kvindelige iværksættere udvælges til gratis at modtage kampagneudvikling til en estimeret værdi af 1,5 mio. kr. Baggrunden er, at Anette Piilgaard, der er tidligere formand for Kvinder i Bestyrelser, vil gøre op med den forskelsbehandling, hun mener, der er, når det kommer til fordeling af fundingmidler i Danmark.
“Kun 1,4 pct. af investeringer i start-ups tilfalder kvindelige iværksættere. Så er det lidt svært at høre på, at vi har lige muligheder her i landet. Jeg tror, at rigtig mange går rundt med følelelsen af, at Danmark er et foregangsland, når det kommer til lige muligheder mellem kønnene. Intet kunne være mere forkert. Desværre. Når det kommer til iværksætteri er vi langt bagefter lande, vi ellers stolt sammenligner os med. ”
Man kan læse mere om kampagnen på 2xfounders.dk
Årets native bureau er dansk
Ekstra Bladet Native blev med seks priser dansk topscorer til Native Advertising Awards, hvor de blev årets bureau. Se alle de danske vindere.