Bureaunyt: Nyt bureau inden for musik

Læs også om: HTML24 skifter navn, Adform lancerer ny platform, PR-bureau sletter PR fra sit navn for at rebrande sig som et onestop marketing- og kommunikationsbureau og dansker i spidsen for nordisk ekspansion.

HTML24 forkorter sit navn
Efter 10 år med navnet HTML24 har det digitale bureau valgt at skifte navn. Det nye navn er reelt en bare en forkortelse, nemlig Twentyfour. Adm. direktør, Bo Møller siger om ændringen:

Vi elsker programmering og har derfor længe været rigtig glade for vores navn, men selvom lige præcis HTML er en stor del af software- og webudvikling så er vores ydelser og dét vi har arbejdet med det sidste halve årti bare meget mere end dét. Vi startede som en virksomhed med fokus på en meget lille delmængde af dét at udvikle websites, men i dag arbejder vi bredere end i starten, idet vi fokuserer på hhv. udvikling, vedligeholdelse og integration af forretningskritiske systemer og websites.

Minor/Major er et nyt bureau inden for musik
Efter mere end 10 år i ledelsen af den danske afdeling hos musikselskabet Universal Music Group, har Michael Boie stiftet selskabet Minor/Major. Formålet er at “skabe effektfulde, kreative forbindelser mellem erhvervslivets marketing-/kommunikationsafdelinger og musikbranchens kunstnere, deres musik, kreativitet og fanbaser.” 

Michael Boie

Dansker i spidsen for nordisk ekspansion
Simon-Kucher & Partners, der er et konsulenthus inden for pris-, salgs- og marketingstrategier med afdelinger i 25 lande, åbner nu afdelinger i Oslo og Helsinki. 

Nicolai Broby Eckert, der har arbejdet hos Simon-Kucher & Partners siden 2018, bliver managing director for den nye afdeling i Oslo sideløbende med, at han fortsætter som partner i den danske afdeling. Andreas Jonason, der er managing partner hos Simon-Kucher & Partners i Sverige, bliver fra 1. november managing director i både Stockholm og Helsinki. De to skal dermed stå i spidsen for Simon-Kucher & Partners’ ekspansion i Norden. Konsulenthuset udvider samtidig med en lang række stillinger.

Nicolai Broby Eckert

Fra PR til hybrid
Polhem har skiftet virksomhedsstruktur og slettet PR fra sit navn for at rebrande sig som et onestop marketing- og kommunikationsbureau.

Årsagen er, skriver bureauet i en pressemeddelelse: “Denne forandring afspejler digitaliseringens hurtige udvikling, hvor behovet for 360-graders løsninger er steget. Polhems kunder efterspørger i
stigende grad en samlet marketing- og kommunikationsløsning til alle kanaler, der kan spores og
ses på bundlinjen.”

Adform lancerer ny adtech-platform
Adform har netop lanceret selskabets til dato største produktlancering: Adform Flow. Ifølge en pressemeddelelse er “den nye platform designet til at gøre det lettere at planlægge, købe og aktivere medieindkøb.”